Van het zwembad in de drup….

5 september 2023 - Platanes, Griekenland

Dinsdag, 5 september 2023

Om 9.00 word ik voor de wekker wakker maar die heb ik vergeten in te stellen, dus dat klopt dan ook wel. Ondanks de vermoeidheid van de dag laat de slaap lang op zich wachten. Eldert wordt wakker van het geluid van regen maar buiten is het droog. Het blijkt de airco die water lekt en dat net naast het bed de vloer bewaterd. Later krijg ik uit het niets een bloedneus, niet ernstig en gelukkig kan ik het hagelwitte sloop om mijn kussen behoeden voor rode vlekken. Toiletpapier wordt in het lekkende gat gepropt en na 20 minuten is de bloeding gestopt. Dan val ik toch in slaap en met twee tussenstops voor het afvoeren van ingenomen vocht krijg ik toch nog voldoende nachtrust.

Het ontbijt is als vanouds zeer uitgebreid en zelfs als je nooit ontbijt ga je minimaal drie keer terug om opnieuw op te scheppen. Ik houd het bescheiden met 1 croissantje met jonge kaas, twee sneetjes brood met twee om en om gebakken spiegeleieren en aardbeien yoghurt als toetje. Een vruchtensappie completeert het heerlijke ontbijt. Eldert loopt nog een keertje extra voor nog een extra sneetje wit met beleg en koffie. Filter koffie wordt hier bij het ontbijt geschonken maar dat sla ik over en wacht op beter. Het zonnetje doet verwoede pogingen om de wolken te verdrijven wat ook deels lukt dus de rest van de ochtend heerlijk vertoeven in en nabij het zwembad op weer zo’n heerlijke zit-ligzak. Het is toch weer een heel gedoe om van, dan wel uit die zit-ligzak te komen dat weer gepaard gaat met de nodige hilarische onhandigheden die de druk op de blaas aardig verhogen maar waar uiteindelijk het urinevocht ternauwernood in de plasbuis tot stilstand komt. Tijd voor een echt bakkie om 11.00 uur dus een onvervalste cappuccino in de poolbar. De zon doet het nog ondanks het verwachte noodweer, dus na de koffie weer het bad in. In het zwembad tref ik twee oudere vrouwen. Nederlandse grijsharige dames en hoe kan het ook anders ze praten over het weer en zijn blij dat het nog steeds zwembadweer is. De grijze Duivinnen, naam voor vrouwtjes duiven, gaan blijkbaar vandaag naar huis en prijzen zich gelukkig dat zij voor het noodweer naar Nederland terug mogen waar het nog volop zomerweer is. Zij verheugen zich op de laatste lunch voordat zij de terugweg aanvaarden. Ter afsluiting van deze vakantie gaan we voor de pizza, aldus een van de vrouwen, waarop de andere grijze oudere jongere verrukt roept, “ ahhh ja, dat gaan we doen”, en als blije eenden zwemmen zij naar het trappetje dat gedeeltelijk in het zwembad hangt om vervolgens het zwembad verlaten. Moet wel een heel bijzondere pizza zijn om een afsluiting van een vakantie zo te mogen vieren. Goed wij gaan naar de Griekse avond in het hotel met Grieks buffet en het gezamenlijk dansen en met name Eldert kijkt erg uit naar dat laatste onderdeel. De lucht kleurt donker en het noodweer dreigt. Enkele regendruppels is al voldoende om aanstonds de zit-ligzak proberen te verlaten omdat daar toch nog enige tijd mee gemoeid is. Later in de middag gaat het toch regenen en krijgt het zwembad weer extra schoon water. Het noodweer blijft hier uit en de regen stelt nauwelijks iets voor terwijl op het vaste land het noodweer ongekend veel ellende veroorzaakt. Wij gaan ons opmaken voor de Griekse avond, echter doen wij dit zonder make-up. Grieks buffetje is heerlijk maar veel te veel en na het eten bestijgen twee Griekse dansers de dansvloer en doen hun ding. Ze weten het publiek leuk te enthousiasmeren door ze er bij betrekken, echter Eldert weet de dans te ontspringen door zich te verstoppen achter zijn mobieltje. Als de dansers vertrekken gaat de disco aan en dat is wel lekker hoor na de zoetsappige Griekse pasjes. Een klein uurtje dansen en dan weet je waar je mij kunt vinden ……. Om 23.00 uur gaat de stekker er uit en kan ik thuis nog even deze dagsluiting afschrijven.

image2image4image0image8image3image6image7

1. Hes:
    5 september 2023
    Hopelijk blijft het bij deze regenbui en gaat het noodweer voorbij.
  2. Annemarie Kracht:
    5 september 2023
    Ik kom hier morgen op terug. Truste!
  3. Brigitte De Haan:
    5 september 2023
    Hoop dat het noodweer uitblijft!
  4. Bob Maaskant:
    6 september 2023
    Ik hoop dat het weg blijft dat noodweer. Ik zit in Poreç met 32 graden maar wel met een heerlijk briesje.
  5. Julia:
    6 september 2023
    Hoop dat het lekker blijft
    bij jullie,
    In Nederland is het fe hele bloed heet.
  6. Marianne Brouwers:
    6 september 2023
    Gelukkig geen noodweer voor jullie. En het ontbijtje is wel erg lekker denk ik. Hier is het opnieuw zomer met temoraturen tot 31 graden hier in het zuiden.
  7. Annemarie Kracht:
    6 september 2023
    Het was weer een enerverende dag voor jullie. Zit/lig zak in en uit ......Maar ik raak toch een beetje in de war, lagen er nu duivinnen in het zwembad te dobberen of blije eenden? Beetje flauw van Eldert dat hij niet even mee deed, die mensen doen zo hun best! Vraagje: gaan jullie nog fietsen?
  8. Marion:
    Veel plezier