Kerstritje

26 december 2023 - Ialisós, Griekenland

Rhodos, 26 december 2023

De zon piept door de luiken, dus dat ziet er weer veelbelovend uit op deze tweede Kerstdag. Naast andere plannen later deze dag eerst maar sportief opstarten met een fietstocht met o.a. de klim naar Filerimos. Het is opvallend stil op straat alsof de ophokplicht weer is ingesteld als gevolg van een dreigende coronagolf, maar meest waarschijnlijk is dat een ieder volgevreten zijn of haar roes ligt uit te slapen na de overmatige Kerstdis van gisteren. Goed vier kilometer klimmen dus naar mijn gevleugelde vrienden op de top van Filerimos. Het klimmen gaat eigenlijk probleemloos en eenmaal boven tref ik een groot gezelschap pauwen aan en die lijken zich totaal niet te bekommeren om mijn aanwezigheid. Ze genieten van het najaars zonnetje en komen nauwelijks in beweging alsof ze willen zeggen het seizoen is voorbij dus nu even geen vermakelijke activiteiten. Een soort van winterstop en dan toch maar weer rap naar beneden, want behoudens het fraaie uitzicht is er niets te beleven tenzij je van luie pauwen houdt. Na de Filerimosklim terug naar de kust voor de cooling down. Onderweg toch wat reuring als ik word ingehaald door een peletonnetje wielrenners dat voornamelijk uit vrouwelijke mensen bestaat. Er op en er over moeten ze gedacht hebben en wat kan een man zich beter wensen, echter de realiteit is niet de wens van mijn gedachte. Ze gaan hard voorbij en opvallend is dat de dames erg warm gekleed zijn in wintertenue, terwijl ik me vanmorgen in mij zomersetje heb gehesen. Het kwik is gestegen tot 19 graden en met weinig wind en een heerlijk zonnetje lijkt de winter nog ver weg. Ook aan zee is weinig activiteit met uitzondering van het water dat rustig kabbelend het land op rolt en zich dan langzaam weer terugtrekt. Op weg naar huis rijd ik nog even langs de voedselbank om wat overtollig voedsel te dumpen dat gretig aftrek vindt. Thuis dan nog even lekker in het zonnetje genieten van een vers bakkie, want dat heb ik wel verdiend al zeg ik dat zelf. Er is ook verder niemand dus als er iets gezegd moet worden zal ik dat zelf moeten doen. En over het algemeen ben ik best aardig voor mezelf en is er zelden een onvertogen woord. Na het douchen ga ik over tot de orde van deze tweede Kerstdag, maar dat zal niet veel anders zijn dan alle andere dagen, behalve dan dat ik niet naar de supermarkt kan, want die is tot nader orde met Kerstreces gesloten.

Fijne Kerst nog

1. Mandy De Beer:
    Fijne kerst papa!! Love you! 🎄🥂🩵
  2. Annemarie:
    26 december 2023
    Vrouwelijke mensen, haha. Fijn om te lezen dat jezelf en jij goed met elkaar overweg kunnen, fijne dag!
  3. T. W. M. Van Luijk:
    26 december 2023
    Het luie zweet er dus weer uitgefietst. En hrt is bij jou warmer dan hier. Nederland bezwijkt bijna onder al het water dat is gevallen. Deze 2de kerstdag in ieder geval tot nu toe droog.
  4. Marianne Brouwers:
    27 december 2023
    Heerlijk die 19 graden op Rhodos. Hier komt er maar geen eind aan de regen. Alvast een fijne jaarwisseling en een gezond 2024.
  5. Sandro:
    27 december 2023
    Hi Peter, it's the best season for riding and Filerimos is magic. Nice pictures!