Eerste tochtje op de fiets

6 september 2023 - Platanes, Griekenland

Woensdag, 6 september 2023

De disco werd gisteren avond afgesloten met de Engelbewaarder omdat er voldoende Nederlanders waren om een meerderheid te verkrijgen aangaande verzoeknummers. Dan ben ik er ook wel klaar mee en dus richting kamer voor de nachtelijke rust.

Vandaag een eerste fietstocht maar eerst een uitgebreid ontbijt en dat is een heerlijk begin van de nieuwe dag. Nog wel zwaar bewolkt maar de zon krijgt steeds meer ruimte en dan loopt de temperatuur snel op naar 31 graden. Wij hebben mountainbikes gehuurd en daarom eerst een korte rit naar Rethymnon om aan de fietsen te wennen. Ik heb op Rhodos ook een mountainbike dus voor mij is dit niet nieuw maar Eldert moet er toch wel erg aan wennen en dan met name aan de zithouding op de fiets. Rethymnon dus en dat is nog geen 30 minuten hier vandaan. In Rethymnon de fietsen geparkeerd en lekker slenteren door de oude binnenstad met mooie smalle straatjes, leuke winkeltjes en restaurantjes en uiteraard terrasjes. Koffie brake en dan weer verder door de nauwe straatjes. Goeie gesprekstof over hoe en wat we nog nodig hebben in het leven en eigenlijk is dat niet meer zo veel, behalve dan de leuke vakanties, het gezin en qua cliché genieten zo lang het kan. Na tien jaar bij dezelfde ijstent een ijsje snoepen en met 2.50 per bolletje blijft dan ook wel beperkt tot dat ene bolletje. Het is net zo lekker als meer bolletjes alleen wat korter. Haast is wel geboden want het smelt waar je bij staat, maar dat komt door de warmte uiteraard. Het fietsen gaat prima en voor morgen staat dan ook een zware tocht op het programma met lange beklimmingen maar dat is voor morgen. Terug in het hotel zakken we even lekker weg voor een zeer kleine lunch een alcohol vrije bier voor Eldert en voor mij een alcohol volle Rose omdat ze deze Rose niet zonder alcohol verkopen. Dan omkleden en het zwembad in en vanwege de inspanningen van zowel op de fiets en in het water, sluiten de ogen zich gemakkelijk in de zit-ligzak. De zon krijg grip op de huid en tijdens het knappen van het zogenaamde uiltje krijgt de zon vrij spel om de huid extra te kleuren. Afkoelen dus in het zwembad zodra wij uit de zit-ligzak hebben kunnen kruipen. Door het langdurig contact met het zwembad water gaat de huid rimpelen omdat het warme water de zenuwen prikkelt die de kleine bloedvaten laten samentrekken. Bij mijn Engelse buurvrouwtje die even later uit het zwembad komt is echter geen rimpel te zien en bij nader onderzoek blijkt dat die stijf in de botox staat. Als die lacht zie je alleen haar lippen bewegen en voor de rest een strak, niet onaardig gezicht. Haar vriendje ook geen rimpels maar een one pack met veel gewicht en ogenschijnlijk gefixeerd op zijn Britse schone met ruime handvolle borsten, rimpelloos huidje en billen die wat minder strak zijn en uit haar bikini puilen. We kijken de laatste 30 kilometer naar de Vuelta en dan wordt het tijd dat wij een restaurantje zoeken voor het diner. Gevonden en dus heerlijk getafeld bij een prima Grieks restaurant. Goed gesprek bij de avond dis en tegen tienen weer thuis. Slapen dus en morgen …………een serieuze klimtour. Ik ben er nu klaar voor en ik weet niet hoe dat morgen is…….. Je leest het hier morgen avond.

1. Julia:
    6 september 2023
    Leuk verhaal wer,je hebt die Engelse dame goed bekeken.
    Heel veel suk6 morgen en rustig aan en voor straks slaap lekker.
  2. T. W. M. Van Luijk:
    6 september 2023
    Fijn dat jullie geen last hebben van het noodweer in Griekenland. Succes morgen met het klimmen.
  3. Marianne Brouwers:
    6 september 2023
    Heel veel succes morgen en hopen dat het weer ook meewerkt.
  4. Kim:
    Zet m op vandaag!! 🤗🍀
  5. Bob Maaskant:
    7 september 2023
    Heel veel succes morgen, gaat jullie lukken
  6. Brigitte De Haan:
    7 september 2023
    Zet ‘m op vandaag, dat kunnen jullie.😘
  7. José:
    Fraaie foto’s, Peter!
    Fijne dag vandaag! 😊
  8. Ravian:
    8 september 2023
    Ziet er goed uit daar, toch mooi weer gelukkig.