Zuurkool…..

7 juni 2022 - Petersbach, Frankrijk

Dinsdag, 7 Juni 2022

Haguenau / Petersbach

Op tijd weg want er wordt regen voorspeld, maar eerst even douchen om aan het idee van nat worden te wennen en dan een goed ontbijt voor de broodnodige energie. Het gaat redelijk voor de wind en de eerste 13 kilometers gaan door een prachtig uitgestrekt bos. De regen is ver weg en de zon gaat zich in het wolkendek mengen en voor een tijdje wint de zon en houdt de wolken weg zodat de rit aangenaam wordt. Het is een fraai parcours en na het bos wat vriendelijke dorpjes waar weinig te beleven is zoals heel vaak in de dorpjes die wij passeren. Dat belooft wat voor het dorp waar wij straks onze slaapplaatsen gereserveerd hebben. Maar eerst nog genieten van rustig glooiende wegen met de vriendelijk dorpjes. Landbouw en veeteelt gaan ik elkaar over en zo heb je weer een veld met koeien of anders soortige viervoeters die nu nog door het leven gaan als onbewerkte schnitzels. Wij hebben nog twee stevige klimmen voor de wielen en die bevinden zich zo’n 10 kilometer voor het eind. De cola wordt ingenomen om de spieren van suiker te voorzien en niet veel later voor de slotklim zuigen wij nog een gelletje naar binnen. Het hotel wordt veel te vroeg bereikt omdat wij vanwege de weersvoorspelling vroeg zijn gestart. De dreiging van de regen is er wel aan het einde van de rit maar het blijft bij een dreiging want de regen blijft op een paar druppels na uit. Te vroeg dus en dan even op zoek naar iets eetbaar in het dorp. Slechts 1 winkel is dit dorp rijk en die doet dienst als postkantoor, kruidenier, bakker, kinderopvang en als het moet kan je daar ook de was brengen. Melk en een paté broodje wordt onze lunch en gelukkig zijn wij vroeg want op dinsdag sluit deze buurtsuper om 13.00 uur en dan is er echt niets meer te krijgen in het dorp. Het hotel oubollig, gedateerd, schoon en wij treffen het met de kamer want die is zeer ruim, inclusief balkon, elektrische bedienbare zonnejalousie, ruime badkamer zonder bidet, vaste wc bril, te kleine douche waarvan de douchekop z’n beste tijd wel heeft gehad want die heeft het kopje er bij laten hangen en bewaterd alleen de muur waaraan deze bevestigd is. Het zeepdoosje van Eldert wordt dan ingezet tussen de muur en de douchekop  zodat wij toch nog enigszins warm bewaterd worden. Het is een hotel restaurant maar alleen in het weekend is er een menu waar je uit kunt kiezen. Als je dan toch iets wilt eten in het dorp dan kan het wel hier in het hotel maar dan alleen wat moeders de vrouw die dag klaarmaakt. Zij eten zuurkool en laten wij dat nu ook erg lekker vinden dus wij schuiven lekker aan en prikken een vorkje zuurkool mee.

1. Ad Maes:
    Zuurkool met rookworst van Unox 😋😉
  2. Julia:
    7 juni 2022
    Lekker zuurkool,begint een beetje Holl.te lijken met eenlekkere worst van de Hema tochten een lekker glaasje witte wijn,smakelijk
  3. Annemarie Kracht:
    7 juni 2022
    Geen kapper voor Eldert in de buurt zeker?
  4. Julia:
    7 juni 2022
    Lekker zuurkool beetje Holl.lekker worst van de Hema erbij eet smakelijk .en niet het glaasje witte wijn hopla
  5. Mandy De Beer:
    Heeeerlijk zuurkool 😎
  6. Brigitte De Haan:
    7 juni 2022
    Zuurkool in Frankrijk. Wie bedenkt dit! Heerlijk hoor.
  7. Ravian:
    8 juni 2022
    Zuurkool met schnitzel? Ziet er wel uit als een mooie omgeving.
  8. Sandro:
    8 juni 2022
    beatiful landscapes good rides!
  9. Ilonka:
    Heerlijk zuurkool!!