Rustdag

6 juni 2022 - Haguenau, Frankrijk

Maandag, 6 Juni 2022

Haguenau

Echt uitslapen wordt het niet omdat je al in een bepaald ritme zit waardoor je iedere morgen rond dezelfde tijd wakker wordt. Wij zijn wel later gaan slapen gisterenavond want normaal gaan rond 22.00 de luiken dicht. Vannacht wederom hevige regenbuien en dit weertype zal tot komend weekend aanhouden. Het zou een verandering in het programma kunnen brengen. Traben Trarbach Annemarie is nog wel in beeld maar dat hangt ook enigszins van het weer af. Ik zal verder niet in details treden als antwoord op je vraag Annemarie over wat ik zoal in mij slip stop maar het zal niet een echt een andere opberg functie hebben dan bij jou. Het ontbijt is zeker niet slecht maar het warm gekookte, dan wel anders bereide eitje, ontbreekt. Het weer is zwaar bewolkt tijdens deze rustdag en naar verwachting is de regen niet ver. Wij  willen wij even naar het centrum van Haguenau om daar een beetje rond te lopen, beetje shoppen en verder alles wat je zo’n beetje als toerist wil doen in een plaats waar je niet eerder geweest bent. In het hotel vragen wij om een telefoon winkel in Haguenau omdat het beschermglas van mijn mobiel gebroken is. Die zijn er genoeg, maar het is vandaag een feestdag en de winkels zijn gesloten. Pinksteren dus en dat nemen ze hier bijzonder serieus en sluiten ze de boel. Wij besluiten toch maar te gaan kijken en inderdaad alle winkels zijn hermetisch afgesloten zonder de intentie om vandaag nog open te gaan. Koffie is er gelukkig nog wel verkrijgbaar en uiteraard zullen de restaurants ook hun deuren openen. Het gaat weer regenen dus nemen wij plaats op een overdekt terras voor koffie. Wij hebben een mooi overzicht op het grote plein waar wij op uitkijken. Opvallend veel moeilijk bewegende bejaarden met veelal oudendagsverplaatsingsvoozieningen. Het spul komt maar langzaam op gang en wellicht zijn ze gisteren al vertrokken om hier vanmorgen voor sluitingstijd aan te komen. Die denken waarschijnlijk nog een extra vrije zondag op deze Pinkstermaandag dus daar trekken ze tijd voor uit. Dan een plekkie zoeken op het grote overdekte terras waar bijna alle tafels nog vrij zijn. Dat wordt nog een wel een dingetje want waar gaan wij zitten en dat is zo aandoenlijk om dit te kunnen gadeslaan. Pa loopt voorop met zijn wandelstok en gebruikt deze dan ook als aanwijsstok als hij een geschikt tafeltje heeft gevonden. Moeders daarentegen sjokt er achter aan en maneuvreert zich met haar rollator tussen de tafels en ramt zo’n beetje alles wat ze tegenkomt op zij, omdat de afstand tussen de tafels na Corona weer terug is gebracht van 1.5 meter tot 50 centimeter. Als het dan eindelijk na veel discussie zit kan de bediening de bestelling opnemen nadat zij eerst alle tafels en stoelen op op de oorspronkelijk plaats heeft terug gezet. Moeders gaat aan het Grande bier en Pa houdt het bij een wijntje en een liter water. Ik weet niet wat het bier voor invloed heeft op het rijgedrag van moeders als dat straks weer over datzelfde terras terug moet. Wellicht moet het gehele terras opnieuw opgebouwd worden. Het is weer droog en wij besluiten niet af te wachten hoe dat stel straks weer vertrekt. Wij rijden nog even rond en gaan daarna terug naar het hotel. Vandaag ook een dag met de minste foto’s want eigenlijk weinig interessante bijzonderheden behoudens dan een Ooievaar bovenop een schoorsteen die de wacht houdt bij haar kroost. Terug op de kamer gaat Eldert ff E-bay-en en doe ik wat de rustdag echt een rustdag maakt door even de luiken te sluiten. Echt slapen doe ik niet maar het is wel heel relaxed. Ik ben die ouwetjes op het terras dankbaar anders had ik echt geen verhaal gehad vandaag. Ik heb wel wat fantasie maar een verhaal over niets schrijven kan ik niet anders was ik wel schrijver geworden of in de politiek gegaan.

1. Julia:
    6 juni 2022
    Weer leuk verhaal jullie maken nog al wat mee zo,wel mooi foto's , groetjes tot morgen
  2. Brigitte De Haan:
    6 juni 2022
    Jij kan volgens mij nog over niets een leuk verhaal maken.
  3. Annemarie Kracht:
    6 juni 2022
    Jij kan heel goed van niets een verhaal maken!
  4. Marianne Brouwers:
    6 juni 2022
    Al je verhalen zijn tot nog toe best wel leuk hoor. Ik lees de rest van de week misschien wat later je verhalen,want ik vertrek met mijn zusje donderdag naar Rhodos. Eindelijk weer naar 2 jaar.
  5. Mandy De Beer:
    7 juni 2022