Zoek en zij zult vinden

2 juni 2021 - Mégara, Griekenland

Woensdag 2 juni 2021

De boottocht van Rhodos naar Piraeus van de afgelopen nacht verloopt redelijk rustig tot het tumultueuze moment waarop Eldert zijn medicijnen kwijt raakt die hij net daar voor heeft uitgeserveerd voor de volgende ochtend. Een plastic bekertje lijkt een ideale plek om alles te verzamelen. De doorgaans rustige slaaphut wordt plots ernstig verstoord door een hard krakend geluid. Het bekertje met medicijnen blijkt volledig geplet als gevolg van het soortelijk gewicht van Eldert. Gevonden dus onder het zitvlak en gelukkig kan hij nog net voorkomen dat de medicijnen als zetpillen het lichaam zouden penetreren in plaats als van op de voorgeschreven wijze door de mond. Veel is er over de boottocht niet te melden, behalve dan dat ons schuitje redelijk op de geplande tijd in de Griekse havenplaats voor anker gaat. Eldert raakt wel meer dingen makkelijk kwijt, maar daarover straks meer. Koffie en een baggerzoete donut is het ontbijt en daarna op zoek naar de volgende ferry voor de volgende overtocht naar het eiland Salamania. De boot is op tijd maar wordt plotseling voor een ander vaardoel beschikbaar gesteld dat klaarblijkelijk meer gaat opleveren, het geen voor ons een oponthoud van zeker 3 uur zou betekenen. Uiteindelijk een andere haven gevonden op 8,5 km verderop, die wel de dienst kan leveren en die qua tijd sneller en geld goedkoper was. Vanaf Salamania moeten van dan nog een keer via een veerdienst de oversteek maken naar het vaste land. Megara onze eindbestemming alwaar wij in het centrum een rustig en schaduwrijk bankje vinden om een overnachting te regelen. Een prachtig hotel met een niet al te verrassende naam. Het Megara hotel, gloednieuw en nog niet helemaal gereed. De toegewezen kamer voor ons ouwetjes is gelukkig wel klaar voor gebruik. De vriendelijke hostess vergezelt mij naar de kamer en wijst mij en passant op de tweede mogelijkheden om dit fraaie appartement enerzijds via de gebruikelijke voordeur, anderzijds dwars door de heg vanuit de tuin te benaderen. De laatste methode blijkt al vaker gebruikt, gelet op de onnatuurlijke verruiming tussen de doorgaans redelijk ordelijk geplante haag. Na de gebruikelijke eerste schermutselingen in de kamer vraagt Eldert zich af waar hij zijn zonnebril op sterkte met meekleurende glazen heeft gelaten. Ik weet het niet, echter ik weet wel dat hij die bril tijdelijk heeft verwisseld met zijn leesbril op dat fraaie schaduwrijke bankje om beter zicht te hebben op zijn mobiel bij het vinden van het hotel. Dat blijkt ook zo als wij even later de onheilsplek bereiken en de bril keurig beschermd in zijn brillenkoker onberoerd op het bankje aantreffen. Bril zoek eind goed. Hoeveel van dit soort momenten zullen volgen leest u ongetwijfeld in de volgende episodes. Een drankje op de goede afloop smaakt buitengewoon prettig en dan is de tweede ronde snel een feit. Het diner wordt een uur later gebruikt op het zelfde plein maar wel twee deuren verder met veel gezond groen en pasta.

1. Brigitte De Haan:
    2 juni 2021
    Heerlijk om te lezen jullie verhaal.
  2. Ravian:
    2 juni 2021
    Wat heb ik genoten van het verhaal.
  3. Kim Bakker:
    3 juni 2021
    Ik zou bijna mee fietsen, zo leuk klinkt het! Maar ik ben natuurlijk niet helemaal zo gek als jullie ;-)

Geniet!
  4. Hes:
    3 juni 2021
    Ik denk dat we heeeeel erg gaan genieten van jullie verhalen.
    Er zullen vast nog veel hilarische gebeurtenisjes volgen.
  5. Linda:
    4 juni 2021
    Hihi....de beschrijving van het hotel was super...lijkt mij heel gezellig daar🤣🤣🤣