Zit-ligzak worstelen

13 september 2023 - Platanes, Griekenland

Woensdag, 13 september 2023

Dank je wel Annemarie voor de reactie en voor de titel van dit voorlaatste verhaal. Bij het openen van de luiken verblindt het felle zonlicht de nog ietwat slaperige halfdichte ogen. Vandaag een dag in, om en nabij het zwembad en strand. Al vroeg de lig-zitzakken veroverd op ons vaste plekkie bij het zwembad. Ontbijt als gewoonlijk uitstekend en een heerlijke blauwe lucht. Hoe perfect kan het zijn op zo’n laatste volle vakantiedag. Alles is gedaan wat wij moesten doen en alles gezien wat wij wilden zien. Nog wat foto’s met fantastische personeel en naast het zonnen en zwemmen zijn dat de laatste activiteiten waar wij nog even door heen moeten deze dag. Smeren want de zon doet nu echt zijn best ter compensatie  voor de 5 donker bewolkte dagen eerder deze vakantie. Het zwembad water is kouder dan de zee, dus eerst een koude douche en dan valt het wel mee. Ook nog even een luchtbedje gescoord uit het assortiment overtollig opblaasplastick van de voorbije vakantie weken en dus ff lekker dobberen in het zwembad. De gasten over het algemeen oud dan wel bejaard en stellen met jonge kinderen. Niet echte zwembadgasten dus doorgaans hebben wij het zwembad voor ons zelf. Okay, wij zijn ook al oud maar ogen jonger en zeker minder grijs. Het is een afwisseling van koffie drinken, zonnen, zwemmen en opvallend veel plassen. Eldert zegt dat komt omdat wij een natte broek aan hebben, natte zwembroek wel te verstaan door het zwemmen. Ik ga mee in die wijsheid en eigenlijk maakt het niet uit waardoor het komt, maar als het komt moet je haast maken om een vroegtijdige waterlozing te voorkomen. Dan is zo’n zit-ligzak wel een probleem, want daar ben je niet zo gemakkelijk uit. We weten de broek weliswaar zwembad nat, maar plasdroog te houden. Twee oudere paren vinden een vrij plekkie naast ons en proberen vier ligbedden zo te plaatsen dat zij allemaal uit de zon kunnen liggen onder slechts 1 parasol. Dat gaaaaaaat niet dus twee ligbedden worden omgeruild voor twee zit-ligzakken en die nemen iets minder plek in, maar helemaal zon vrij lukt het niet. Twee van die oudjes laten zich zakken in de zit-ligzak en dat lukt nog wel, echter er weer uit geeft bij ons al problemen, laat staan bij die oudjes. Het wordt een worsteling en uiteindelijk zijn er drie mensen nodige om hen uit de zit-ligzak te bevrijden. Ze kunnen er zelf smakelijk om lachen en trekken zich al giechelend terug in het restaurant voor een glaasje prik. Het is een prachtige warme dag en een fraaie afsluiting van een geslaagde vakantie. Voor het laatste diner mag Eldert kiezen wat en vooral waar wij gaan eten. Even lekker Grieks friet en twee kroketten en/of frikandellen die wij weer zo heerlijk in de mayonaise kunnen soppen. Terug in het hotel gaan wij de koffers inpakken en hopen dat al het meerdere aangeschafte ook daadwerkelijk in de koffers passen. Wat een fantastische vakantie wederom in Marino’s Beach in Platanes. Financieel houden wij 106 euro over en zijn wij keurig binnen de begroting gebleven. Morgen om 8.45 rijdt de taxi voor en in Heraklion scheiden onze wegen, gaat Eldert naar Nederland en ga in terug naar de zon op Rhodos.

1. Brigitte De Haan:
    13 september 2023
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. Heb genoten van je verhalen. Zal me gaan vervelen s’ ochtends naar werk in de bus.
  2. Julia:
    13 september 2023
    Zo te lezen hebben jullie genoten ,wat is het allemaal v.ug gegaanwens jullie een goedereisterug en bedankt weer voor de moooieen leuke verhalen..
    Grtjes en tot het volgende reisverhaal Julia
  3. José:
    13 september 2023
    Dat was een mooie vakantie volgens mij! Nu weer lekker naar je eigen stekkie op Rhodos! 😊
  4. Annemarie Kracht:
    13 september 2023
    Graag gedaan hoor! Weer had ik er beelden bij, nu van die oudjes die uit de zit/ligzakken getakeld moesten worden. Wat betreft het vaak moeten plassen, het ik een andere wijsheid. Zware inspanningen = uitzweten. Lui aan het zwembad liggen = naar het toilet......Ik heb genoten van je verhaal, truste voor straks en morgen beide een goede vlucht naar huis!
  5. Elles:
    13 september 2023
    Een heerlijke vakantie voor jullie en ik heb weer kunnen genieten van je mooie verhalen.
    Erg leuk om te lezen 👍🏻🤗
  6. T. W. M. Van Luijk:
    13 september 2023
    Goed om te lezen dat de laatste dag van jullie vakantie zonovergoten was. Dan sluit je de vakantie heerlijk af.
    Wellicht tot een volgende keer.
  7. Gre:
    13 september 2023
    Dat was weer een leuk verslag en mooie foto's, dank je wel.
    Mooie vakantie hebben jullie weer gemaakt.
    Goede reis naar huis / Rhodos
  8. Ilonka:
    14 september 2023
    Was weer een leuke vakantie en heerlijk om te lezen, goede vlucht morgen!
  9. Marianne Brouwers:
    14 september 2023
    Wat heb ik weer genoten van jyllie verhaal. Helaas die van 12 sept. niet gelezen . Door de eindeloze spam op mijn telefoon tegenwoordig. Waarschijnlijk mee weggegooit. Ik wens jullie een fijne vlucht terug naar huis. Dank je wel en ik kijk uit naar het volgende verhaal en mooie foto's.