Tot slot…..

14 september 2023 - Ialyssos, Griekenland

Donderdag, 14 september 2023

De wekker rammelt ons wakker en het laatste ontbijt in Marino’s Beach laat niet lang op zich wachten. Laatste eitjes, gekookt, gebakken dan wel scrambled, sapjes, koffie, croissantje gouda kaas, Griekse yoghurt met jam, rijstepudding met kaneel en de lieve lach van de dochter van de hoteleigenaar completeert dit uiterst smakelijk ontbijt. Vermeldenswaardig is dat Eldert degene was die trouw iedere morgen de boterhammentjes voor zijn rekening nam, qua afsnijden dan, in mooie dunne hapklare sneetjes. Als tegenprestatie deed ik dan de sapjes en daar zat alleen de moeilijkheid in om het bedieningsknopje waardoor het sap uit de machine komt tijdig los te laten teneinde overvloedig sapmisbruik te voorkomen. Normaal eet je thuis nooit zoveel, maar het is bij de prijs inbegrepen en ons Ollanders laten zo’n uitgebreid ontbijt dan ook niet onberoerd. Beetje emotioneel knuffel afscheid, bij mij althans en dan rijdt de taxi voor om 8.45 uur voor de rit naar de luchthaven van Heraklion. Ook deze vakantie is alles weer perfect georganiseerd met wederom geen problemen met de fietsen, zoals lekke banden, ongelukken, of ander soortig pech dan wel ziektes van uiteenlopende aard. Wel een archillespees blessure opgelopen en dat is waarschijnlijk gebeurd na afloop van de Griekse avond in het afsluitende disco uur, waarbij ik mogelijk iets geforceerd de voetjes het ritme van muziek wilde volgen. Verder met fietsen geen last gehad maar tijdens de tevergeefse poging om Zeus te bezoeken, heb ik mogelijk tijdens de klim op de losse keien de boel weer iets geforceerd. Thuis wel zien hoe dit zich verder ontwikkeld. Volgend jaar komen wij terug bij Marino’s Beach bij leven en welzijn met nu al een veelbelovend programma, maar dat is voor volgend jaar. Op de luchthaven nog een laatste kleine cappuccino a 4.90 euro per bakkie en dan is Griekenland opeens niet zo voordelig niet meer. Hier scheiden onze wegen na wederom een geweldige vakantie in Platanes. Dit is dan voorlopig echt het laatste blog verhaal en wij willen jullie nogmaals bedanken voor de mooie, lieve en bemoedigende reacties.

Tot een volgende keer…..

1. Julia:
    14 september 2023
    Hoi heren heb genoten van jullie reisverhalen,hoop dat jullie allebei een goedevlucht hebben gehad.Nu even bijkomen van de reis, nogmaals bedankt voor de verhalen en de foto's.

Groetjes Julia
  2. T. W. M. Van Luijk:
    14 september 2023
    Mooi en misschirn treffen ee elkaar in Nederland.
  3. Bob Maaskant:
    14 september 2023
    Wat een mooie fiets vakantie ik heb weer genoten van jullie verhalen. Groetjes je broer Bob
  4. Brigitte De Haan:
    14 september 2023
    Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en jullie zo hebben genoten. Genoten van jullie verhalen.
  5. Hes:
    14 september 2023
    Ook ik heb weer genoten van jullie avontuur. En ik neem aan dat jullie alletwee weer veilig thuis zijn.
    Ben heel benieuwd wat jullie volgend jaar wer voor ons in petto hebben. Liefs voor beiden, Hes
  6. Mandy De Beer:
    15 september 2023
    Gierend elke avond weer de blogs gelezen! Wat kun je dit toch altijd goed, papa! Fijn dat je weer thuis bent!! 🙏🏼❤️
  7. Marianne Brouwers:
    15 september 2023
    Ik kijk in iedergeval al uit naar de volgende verhalen. Misschien dat we elkaar volgend jaar dan wel toevallig ontmoeten. Ken je nu alleen maar van zien. Bij Blue Bay aan de bar met Irrisa.
  8. Annemarie Kracht:
    15 september 2023
    Ik zie het voor me hoe Eldert de bammetjes snijdt en jij voorzichtig de glazen vult. (weer die beelden he) Jammer dan het weer voorbij is, maar het gewone leven staat weer te wachten. Thanks voor de leuke verhalen en tot de volgende keer!
  9. Lieve:
    15 september 2023
    Nou Peter en Eldert dat zag er opnieuw toppie uit en voor jullie geslaagd!
    Tot binnenkort misschien op Rhodos!