Zeiknat…….. regen

5 juni 2022 - Haguenau, Frankrijk

Zondag, 5 juni 2022

Kehl / Haguenau

Korte nacht vanwege de hitte op de kamer en een daverend onweer dat ons uit onze slaap weet te houden. Het is een warme avond en op de kamer slechts 1 afstandsbediening waar alleen de televisie op reageert en geen airco dus. Wij zijn trots op wat wij tot nu toe gedaan hebben en wij zijn nu aardig op weg. Annemarie, zeker herkenbaar dat soort onnozelheden, en foto, nee helaas want ik neem mijn mobiel niet mee naar het ontbijt. Traben Trarbach staat nog wel op het programma en daar hebben wij uiteraard nog mooie herinneringen aan. Dat is later natuurlijk, maar eerst vannacht en wat ging het tekeer buiten. Het houd je uit je slaap maar was het tegelijkertijd mooi om te zien. Warm dus en gehuld in enkel de slip met alles er in en op bed zonder dekens. Op bed en niet in bed want hoe kan je in bed liggen want dan zou je dat ook op de bank hebben als je daar ligt te slapen. Je zegt ook niet ik lig in de bank maar op de bank. Dus op bed, en dat "in bed" dateert dan weer van een tijdje terug toen je nog in een bedstee lag te slapen dan wel met andersoortige bezigheden. De lidwoorden worden nogal eens fout gebruikt en niet alleen de lidwoorden want het schrijven op zich in het Nederlands is niet zo eenvoudig. Ik merk dat ook in mijn blog als ik de tegenwoordige tijd en verleden tijd door elkaar gebruik. Stijlfouten, schrijffouten en natuurlijk in mijn blog woorden die waarschijnlijk helemaal niet bestaan maar wel worden begrepen. Soms bekt het gewoon lekker, betekent dat het gewoon lekker klinkt, zonder dat het bekken in de Dikke van Dale in die betekenis bestaat. Natuurlijk leestekens die te kust en te keur op de verkeerde plaatsen worden gebruikt, maar wij accepteren het alsof het zo hoort, of als je het niet weet, dat het zo moet zijn. Het laatste nieuws is altijd het eerste nieuws anders is het geen nieuws en bovendien is het laatste nieuws nog nooit geschreven. We dwalen af en uiteraard kijken wij even met het eerste nieuws tevens enige nieuws van deze dag. Vanmorgen na een heerlijk uitgebreid ontbijt, want wij zijn in Duitsland en daar weten ze wel wat eten is, dus het ontbijt moest op voorhand zonder er kennis van te hebben genomen goed zijn met vooraf gekookte eieren. Het is nog zwaar bewolkt als wij vetrekken en dan eerst naar Strasbourg voor een bezoek. Het blijft droog en als wij in het centrum aankomen gaat zelfs de zon schijnen en is het om 10.00 uur al gezellig druk met dagjesmensen dan wel gewone toeristen zoals dit fietssetje. Een bakkie op een terras doet wonderen, al kan ik zo snel niet bedenken wat die kunnen zijn. Het smaakt in ieder geval uitstekend en dan begint zo’n dag toch ergens op te lijken. De regen die voorspelt is blijft voorlopig nog even uit en dan ziet zo’n stad er toch anders uit met een heerlijk zonnetje en vriendelijke witte wolken, die een uur daarvoor nog donker grijs kleurden. Nog 30 kilometer naar Haguenau en er lijkt geen vuiltje aan de lucht en zeker niet met een heerlijk straf windje dat in de rug blaast. Rond het middaguur, en dat is voor iedereen anders mits het maar in de middag valt, maken wij even tijd vrij voor een korte lunchpauze want wij zitten nog maar 16 kilometer van het hotel waar wij de komende twee nachten betalende gasten zijn. Dan eindelijk de regen die is voorspeld en waarvan wij stilletjes hadden gehoopt deze voor te blijven. Niets is minder waar en donkere wolken pakken samen en op 10 kilometer voor de eindstreep in Haguenau begint het te regenen, veel te regenen en dan heel veel te regenen. Niet veel later staat het water in de schoenen en zijn wij zeiknat tot aan het kruis. Het voordeel van een nat kruis is dat het inzetstuk in de broek niet schuurt en dat het daar in iedere geval geen hinderlijke pijntjes teweegbrengt. Toch maar even aan de kant voor een droog plekkie want de regen maakt de bril van Eldert zo goed als onbruikbaar qua zicht wel te verstaan want een duikbril op sterkte heeft hij nog niet kunnen bemachtigen. Na 20 minuten wordt het weer droog en komt de zon weer terug. De zon komt natuurlijk niet terug want die is niet weg geweest alleen er schoven een aantal vervelende buien voor die op onze route tot ontlading zijn gekomen. Een warme douche en daarna een drankje scoort als vanouds goed en zijn wij weldra weer het mannetje. Morgen na een week fietsen toch maar weer eens rustdag om even bij te komen van alle vermoeienissen, een volgend route plan maken en dan dinsdag klimmen in de Vogezen.

1. Annemarie Kracht:
    5 juni 2022
    Dat je op bed ligt snap ik nog wel, maar wat stop je allemaal in je slip? Naar Traben Trarbach, leuk! Ben benieuwd naar het verhaal en de foto's!
  2. Brigitte De Haan:
    5 juni 2022
    Even minder een regenbui! Maar dat mag de pret niet drukken. Rust lekker uit de komende rustdag.
  3. Lieve:
    6 juni 2022
    Ik wens jullie een verdiende rustdag toe ! Big hug!
  4. Ravian:
    6 juni 2022
    Mooi, plekkie, om te fietsen.
    Geniet van jullie rustdag welverdiend!
  5. Marianne Brouwers:
    6 juni 2022
    Hier was het ook heel de dag regen,en nog eens regen. Geniet van jullie rustdag.
  6. Bob Maaskant:
    7 juni 2022
    Nou hier ook veel regen, maar ik hoef er niet doorheen. Toppers zijn jullie