Reisje langs de Rijn

4 juni 2022 - Kehl, Duitsland

Zaterdag, 4 juni 2022

Biesheim / Kehl

Een rare ochtend met wat dingetjes die niet helemaal goed gaan. Uitgebreid ontbijt was super maar met een zelfkookeierservice en dat heb ik niet eerder gezien. Een heerlijk uitgebreid ontbijt a 9 euro p.p. Met alles wat je bij een ontbijt kunt verwachten en dat ik niet weet dat je het eitje zelf even moet koken in een daarvoor speciaal ingericht apparaat. Dus bij het ontbijt, brood, beleg, yoghurt, vruchtensap en dat eitje waarvan ik dacht dat het al gekookt was. Normaal open ik het ei door het tegen mijn hoofd kapot te slaan alleen vandaag doe ik dat niet. Netjes in een volle ontbijtruimte tik ik het eitje aan de bovenkant kapot om vervolgens het ei te ontdoen van de schaal. Dan wat te voorschijn komt is het dunne slijmerige eiwit dat een weg vind over mijn rechterhand en gelukkig zit ik in zomer tenue dus kan ik voorkomen dat het verder mijn mauw in loopt. Erg zacht gekookt denk ik nog maar ik realiseer me dat het helemaal niet gekookt is . Vandaag ontbijt zonder ei maar genoeg ander lekker ontbijtachtig voedsel waar ik weer even op vooruit kan. Bijna op weg en dan een noodkreet van Eldert…… mijn jasje hangt nog op de kamer. De sleutel is al ingeleverd dus terug om de boel te herstellen. Uiteindelijk om 9.30 uur zijn wij op weg voor een rit van 70 kilometer naar Straatsburg. Een lange rit dus en wat blijkt de rit gaat ruim 50 kilometer langs het Canal Rhone a Rhine in een rechte lijn naar boven richting Straatsburg. Prachtig fietspad geen geautoriseerd verkeer met uitzondering van de E-bikes en alleen dat kanaal rechts van ons. Geweldig natuurlijk maar ik krijg het gevoel dat ik op een hometrainer zit zonder enige verandering in het parcours. Het enige dat in de vergelijking niet op gaat zijn de irritante vliegjes die je doorgaans thuis op je hometrainer niet hebt. Het gaat fantastisch met een zuidelijk windje en na drie kwartier hebben wij al 17 kilometer afgelegd. Tijd voor een bakkie en voor 3 euro twee heerlijke vers gebrande koffie uit de automaat, maar dat smaakt prima. Twee andere fietsers gaan ook op de koffie en Eldert raakt in gesprek. Fietsers uit Zwitserland die een dag of vier aan het fietsen zijn en de man die erg geïnteresseerd is in ons project. Later tijdens fotostop komen wij ze weer tegen en gaat het gesprek weer verder. Blijkt dat zijn vrouw ook heel goed Nederlands spreekt en tweetalig is opgevoed. Hij vraagt naar onze leeftijd en Eldert laat hem raden. Hij geeft de exacte leeftijd en Eldert had verwacht lager uit te komen dus dat was toch wel even een tegenvallertje. Al met al veel respect en ik begin nu ook te realiseren dat het toch iets bijzonders is wat wij aan het doen zijn. Om 14.00 uur rijden wij Straatsburg binnen en duurt het zeker nog een halfuur om het hotel in Kehl te bereiken. En reisje langs de Rijn, hij was nooit ver weg,  maar uiteindelijk krijgen wij de Rijn pas in Straatsburg te zien. Het hotel is prima en Kehl is een plaats net over de grens in Duitsland. Schnitzel time en zo geschiede….. Een super heerlijke Schnitzel na een lange maar waanzinnige rit.

1. Kim Bakker:
    4 juni 2022
    Lag aan die man hoor.. want met jullie fietsbenen lijken jullie zeker nog 35!
  2. Annemarie Kracht:
    4 juni 2022
    Waarom geen foto van het ei? Doet me denken, aan lang geleden, dat je, boterham belegde met vleeswaren of kaas, maar vergeten was om het cellofaantje er af te halen.....
  3. Ravian:
    4 juni 2022
    Te gek! Zo tof die verhalen en avonturen.
  4. Brigitte De Haan:
    5 juni 2022
    Forever young hoe dan ook! Geniet en de tocht schiet al op. En of het bijzonder is wat jullie doen.
  5. Ilonka:
    6 juni 2022
    Mooi hoor!!
  6. Hes:
    8 juni 2022
    Net terug van mijn Koorreis naar Normandië, zit ik dit te lezen. En wat denk je??? Ik had hetzelfde in mijn hotel in Lisieux.
    Lijkt wel of we familie zijn!