Vlieg op

30 juni 2021 - Mavrovouni, Laconia, Griekenland

Woensdag, 30 juni 2021

Je verwacht er veel van als je ziet hoeveel campings hier gevestigd zijn maar eigenlijk is er geen moer te beleven. Zand, zee en zon is voor velen het ultieme vakantie gevoel, maar verder naast een paar strandtenten is het wel gedaan. Toch gaan wij hier nog een dag doorbrengen met deels een verblijf op het strand. Eerst voor 11.00 uur een ontbijtje scoren en dan verder zien we wel. Omeletje, koffie, melk, orange juice, toast en vliegen. Heel veel kleine irritante vliegen die gezellig een graantje willen meepikken. Daar hadden wij gisteren avond bij het avondeten ook al last van en ik heb het al eerder opgemerkt dat het mede komt, omdat de Grieken het niet zo nauw nemen met de reinheid van hun land. Het is vaak vies en vuil en ze gebruiken de bermen als vuilnisbelt. Het is nog een lastige klus om die vliegen te weerhouden mee te laten liften op het voedsel dat wordt ingenomen. Een klacht bij de uitbater, die overigens zeer welwillend is, levert in ieder geval een mogelijke gouden tip op voor de volgende keer. Wij hebben ons gemak er van genomen, laat opgestaan, dan net op tijd voor het vliegen ontbijt en pas in de middag naar het strand waar het ook uitgestorven is, dus ook geen gillende kinderen. Wel twee heel oude, doch in goede staat verkerende dames, die mogelijk denken een slag te kunnen slaan om dit fietssetje te kunnen inlijven voor een avontuurtje. De zee is dichtbij en dus ook onze redding, want blijkbaar zijn ze niet zo goed in zwemmen of houden ze niet van een nat pak waardoor de boel wellicht nog meer gaat hangen. De strandbedden deels in de zon door de veel te kleine parasol, zonder afstandsbediening voor het bedienend personeel, biedt enigszins bescherming tegen de extreem hoge temperatuur en dan lonkt het water wel dat ons afkoelmomentje wordt. Het water is echter lauw en zo zout dat zelfs een zoute haring het hier niet overleefd. Die ouwe vrijsters geven de moed op en liggen inmiddels weer te ronken op hun ietwat doorgezakte strandbedjes. Het avondeten gaan wij nuttigen in de tent waar wij vanmorgen hebben ontbeten. De gouden tip is om bij de ventilator plaats te nemen, want daar houden vliegen niet van temeer omdat dit hier heel krachtige windverspreiders zijn. Eerlijk is niet gelogen, want de vliegen komen niet in de buurt bij het eten maar maken nu plaats voor wespen die dwars door de luchtstroom heen direct op hun doel af gaan. We gaan terug naar het appartement drinken daar nog een drankje en kijken vast vooruit naar de dag van morgen. De heetste dag van de week, maar onze volgende plek is gelukkig dichtbij. We blijven daar zes dagen want de plannen zijn gewijzigd. Nieuwsgierig ....... lees het morgen in een nieuw verhaal.

1. Anouk:
    30 juni 2021
    Tromgeroffel... als de nieuwe bestemming dichtbij is hoeven we niet lang te wachten:-)
  2. Annemarie Kracht:
    1 juli 2021
    Wat een getob met dat ongedierte!
  3. Kim:
    🍀 ik weet het allll 😅😂