Gooi maar achterin

29 juni 2021 - Mavrovouni, Laconia, Griekenland

Dinsdag, 29 juni 2021

We krijgen een duwtje in de rug van de eigenaar van het hotel, want de weg vanaf het hotel naar het centrum is vreselijk steil en nauwelijks te fietsen. Alles in de pickup truck, fietsen, bagage en wij tussen de verse vis achterin en pappa en dochter voorin, die de vis aan de man gaan brengen in het centrum. We nemen hartelijk afscheid van papa met zijn dochter Penny en gaan verder met een klim van 3 kilometer welke ons over de pas moet leiden. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 36 graden en zal verder met nog een paar graden door stijgen. De klim doorstaan we goed en dan krijgen wij een lange afdaling over een prettig geprepareerde asfaltweg welke zich door het opvallende fraaie groene landschap slingert. Dat vinden wij allen zo prettig ja ja en daarom zingen wij blij. Dat laatste is niet waar natuurlijk, want dat willen wij niemand en zeker onszelf niet aan doen. Toch ook zwart geblakerde bomen in dit gebied en dat duidt op bosbranden welke hier hebben gewoed en waarvan de gevolgen nog steeds zichtbaar zijn. Wij  rollen prettig naar de kust op deze betrekkelijk korte afstand en als wij ons appartement bereiken is het inmiddels onprettig warm met 39 graden. De vriendelijke hostess heet ons welkom en krijgen wij twee kamers naast elkaar, waarvan 1 kamer voor onze fietsen. Alles werkt, wifi, airco en de warmwater voorziening. De douche is ietwat klein, maar alles is aanwezig op 1 m2 inclusief toilet, wastafel, douche gordijn en een opstaand randje anders zou het water de hele kamer onder water zetten. Een budget tweepersoonskamer met een single bed, een tweepersoonsbed, een eethoek, keuken, berging en dat piepkleine badkamertje waar je gelet op de beschikbare ruimte alleen geheel schoon kan worden als je alle lichaamsdelen afzonderlijk na elkaar een wasbeurt geeft. Wij lachen erom en voor twee dagen is het hier goed uit te houden. We zitten op 350 meter van het strand en als je ons morgen zoekt.................... probeer dan het strand.