Verkassen

22 mei 2022 - Marina di Massa, Italië

Zondag, 22 Mei 2022

Marina di Massa

Gisterenavond hebben wij bedacht dat wij eigenlijk de volgende morgen weer willen vertrekken. Het hotel waar wij vandaan komen heeft onze kamer weer beschikbaar, dus vanmorgen het spulletje weer ingepakt en terug naar het hotel. De camping eigenaar is zeer meegaand en stort 100 euro terug op onze rekening en dat is meer dan wij voor een tweede dag betaald hebben. Op zich was het huisje waar wij verbleven niet slecht behoudens de dingen die niet aanwezig waren, maar wij merkten vanmorgen dat dit een juiste beslissing is geweest. Het is niet zo ons ding en dan met name op deze camping. Onze naaste buren waren al vroeg weg dus daar hebben wij geen last van maar de buren tegenover ons is toch wel iets waarvan wij denken dat wij dit niet moeten willen. Een gezin met twee tiener dochters, pa en ma stevig aan de rook en meestal hard van geluid qua stem en dat op 1,5 meter afstand van ons hutje. Even denken wij dat het goed gaat komen als ze vertrekken, maar dat is slechts van korte duur als niet veel later het spul terugkeert met drie andere gasten die daar klaarblijkelijk een dag op visite komen. Twee rokers erbij en bovendien zonder enige vorm van geluidsreductie, want die Italianen kunnen overal over praten zonder enige vorm van importantie en dat gaat dan ook nog meestal hard tegen hard. Wij hadden zoiets van een goed besluit komt meestal na een goed beraad en dus vroegtijdig de camping te verlaten. Terug naar het hotel en uiteraard weer een hartelijk welkom. Wij zijn iets te vroeg dus de kamer is nog niet gereed, maar daar hadden wij al rekening mee gehouden en ons zelf in het zwem tenue gehesen op de camping en zo op de fiets gestapt. Een stranddag dus en was het vrijdag nog erg rustig op het strand nu was dat wel anders. Uiteraard dagjesmensen, voornamelijk Italianen die hun vrije zondag op het strand willen doorbrengen. Wij krijgen een plekje toegewezen aan de buitenkant van het private strand naast een Grieks gekleurd hekwerk in de kleuren wit en blauw en dat voelt als thuiskomen. Het is gezellig druk op het strand en op ons fraaie plekje kan de zon afmaken met doorkleuren waar het vrijdag is opgehouden. Niet veel later neemt een jong gezin bezit van de nog onbezette plaatsen naast ons. Man, vrouw en een jochie van naar ik schat 1 jaar jong. Ook hier weer de inmiddels bekende rolverdeling waar moeder zich bekommert over het kind en vader ziet hoe moeder zich bekommert over hun kind en af en toe opmerkingen plaats richting de vrouw hoe zij zich wellicht anders zou kunnen bekommeren over hun kind. Niet veel later valt hij in slaap en geniet op zijn manier van zijn vrije zondag en laat zijn vrouw lekker tobben met de toezicht op hun kind. Het is een rolverdeling dat ik verafschuw en dat hier ook in dit deel van Europa meer dan gebruikelijk is. Morgen naar Milaan voor twee dagen en dan door richting Zwitserland waar wij zaterdag willen aankomen. Vandaag is AC Milan landskampioen geworden en dat is in dit dorp uitbundig gevierd en dat hebben wij gemerkt…….