Up to Milan

23 mei 2022 - Milaan, Italië

Maandag, 23 Mei 2022

Marino di Massa / Milaan

Vandaag weer een reisdag en wel naar Milaan. De route tot aan Genua is niet te fietsen en de Po vlakte is zo saai en dan is daar de trein. Fietsen mee en die mogen hangen vandaag terwijl wij gelukkig zitplaatsen toegewezen krijgen in de trein. Tot aan Genua lijkt het alsof wij in de metro zitten want 80 % is alleen maar tunnels dus geen uitzicht. Daarna wordt de Po vlakte aan gedaan tot aan Milaan en daar is echt niets bijzonders te zien. Om 15.56 uur arriveren wij in Milaan en het hotel is snel gevonden. Wij verblijven echter in een appartement naast het hotel en ik vraag of wij eventueel van de ontbijt faciliteiten van het hotel gebruik kunnen maken. De medewerker van het hotel zegt heel eerlijk dat het niet verstandig is want okay de koffie is vers maar de croissants zijn oud, dus beter is het om buiten de deur een ontbijt te scoren dat op meerdere plekken in de omgeving voor weinig wordt aangeboden. Vanwege het mogelijk slechte weer morgen besluiten wij nu om direct naar het centrum te gaan om wat foto’s te maken van dat heel fraaie plein. Het plein is wel gevonden alleen honderden AC Milan supporters zijn er ook op af gekomen omdat er hier nog een huldiging plaatsvindt voor AC Milan die gisteren landskampioen zijn geworden. Denken wij er na gisteren in Marina di Massa vanaf te zijn gaan ze hier gewoon weer verder. Na 11 jaar weer landskampioen dus waarschijnlijk wordt dit heuglijke feit nog wel een aantal keer gevierd. We kijken het zo aan en na 20 minuten hebben wij het wel gezien en zijn toe aan de maaltijd die niet ver van het plein wordt genuttigd. Rond 20.30 zijn wij terug in ons appartement en is het tijd om mijn blog te maken die weliswaar weinig spectaculair is, mede gegeven door de treinreis en het slechts korte verblijf in Milaan. Morgen gaan wij hoponnenhopoffen met de bus door Milaan en waar het interessant is gaan wij er uit om even rond te kijken. Eldert wil nog graag een T-shirt kopen en ik pak nog wel een magneetje mee. Ik hoop dat die lawaai makende supporters gewoon weer naar hun werk gaan dan kunnen wij lekker de toerist uithangen. Woensdag stappen wij weer op de fiets en hopen zaterdag in Zwitserland aan te komen……..

1. Annemarie:
    23 mei 2022
    Vraagje: hoeveel T-shirts heeft Eldert inmiddels en draagt hij ze ook?
  2. Peter:
    23 mei 2022
    Hoeveel T-shirts is niet bij te houden maar hij draagt ze allemaal Annemarie 😊😊😊😊
  3. Julia:
    23 mei 2022
    Annemarie wou ik ook net vragen ,hoop dat jullie een fijne dag hebben morgen
  4. Anouk:
    23 mei 2022
    Benieuwd naar jullie dansje (vlog) met je hiel over de ballen van de stier, drie keer draaien met de klok mee in de Galleria Vittorio Emanuele II. Jullie zullen bedolven raken onder het geluk 😇
  5. T. W. M. Van Luijk:
    23 mei 2022
    Maar wel een mooi systeem voor de fietsen in de trein. En ja hoor in Milaan naar de duurdere winkels in de shopping mall. Marian herkende het direct.
  6. Marianne Brouwers:
    23 mei 2022
    Wel mooie foto's. Geniet morgen van het hoponnenhopoffen . Morgen wordt het hier ook slecht weer. Slaap lekker
  7. Frans Tichem:
    24 mei 2022
    Mooi die verticale fietsen in de trein en het kampioenschap van AC Milaan. Woensdag is het de finale-dag van Feyenoord (geen woorden maar daden), jammer dat jullie niet even via Tirana fietsen!!! Ook ADO staat de week in de finale, de play-offs richting de Eredivisie!!!