Op de Camping

21 mei 2022 - Marina di Massa, Italië

Zaterdag, 21 Mei 2022

Marina di Massa

Na drie nachten in een hotel, krijgen wij nu twee overnachtingen op een camping. Wij waren daar gisteren al op verkenning geweest en zijn gematigd enthousiast. Wij genieten nog eenmaal van een heerlijke uitgebreid ontbijt en dan op naar de camping op ongeveer een kwartiertje rijden. Wij komen terecht in een geheel andere atmosfeer en ondanks de goede bedoelingen van de campingeigenaar zullen wij aan deze plek niet de allerbeste herinneringen overhouden. Het huisje, nummer 9 dat aan ons is toegewezen ziet er keurig uit, echter geen handdoeken, linnengoed, afwas spullen, toiletpapier, shampootjes dan wel enige vorm van schoonmaak artikelen in algemene zin, maar wel een afdruiprek in het bovenste keukenkastje zonder bodem zodat het overtollige afwaswater direct kan afdruipen in de gootsteen die daaronder gesitueerd is. Als je dan zo’n camping oprijdt heb je wel de ogen op je gericht van de mensen die daar woonachtig zijn of die daar al jaar en dag een vaste plaats hebben. De entree van de camping lijkt ook wel de vaste verzamelplaats en wat opvalt dat het een hoog Johnnie & Annie gehalte kent dat vrijwel allemaal in een trainingspak rondloopt met daaronder teenslippers als een schril contrast. Sporten zullen ze zeker niet doen want dat lukt sowieso niet op teenslippers tenzij zij de denksport beoefenen. Opvallend ook is dat iedereen elkaar kent en alles rookt. Een hoog praatpaalgehalte completeert de kenmerken van deze typische groep bewoners die denken allemaal wel iets te zeggen te hebben dan wel denken belangrijk te zijn. Waar zij in wonen is in het geheel niet duidelijk. Normaal zie je stacaravans keurig netjes in laantjes geordend. Hier is er geen spraken van, want ten eerste blijken zij her en der verspreid in een soort van aluminium huisje te wonen maar zijn onzichtbaar omdat de huisje allemaal ingepakt zijn in groen doek en overkapt zijn met een groot dekzeil. Alleen als de bewoners aanwezig zijn wordt het groene doek voor de ingang opzij geschoven zodat de entree vrijkomt om binnen dan wel weer naar buiten te komen. De afstand tussen deze woninkjes varieert tussen 2 meter en 90 centimeter. Onze geschakelde bungalow staat ergens tussen de huisjes gepropt en bestaat uit een benedenverdieping met keuken, woonkamer en badkamer en boven zijn dat nog twee slaapkamers. Op zich is het groot genoeg, ziet het er ook netjes uit maar meer dan een meter ruimte aan de voorkant is er niet. Vandaag arriveert er ook een stel Italianen naast ons in de andere geschakelde bungalow. De beschikbare ruimte tussen de twee bungalows is zo gering dat elkaars ademhaling bij wijs van spreken kunt horen. De vrije liefde van het stel is zeer nadrukkelijk te volgen en dat vrij ver gaat op het moment dat wij net de maaltijd verorberen dat bestaat uit gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus en een kippenschnitzel dat ik deze middag in mijn keukentje heb bereid. Dat kan nog wel een dingetje worden als de nachtelijk stilte zijn intrede doet en het stel volledig los gaat. Wij verlaten de camping en gaan terug naar het hotel waar wij de afgelopen drie dagen gebivakkeerd hebben omdat er nog een halve fles witte wijn open staat die al wel betaald is. Daar kan ik ongestoord aan mij blog werken en kan Eldert zich weer storten op de komende ritten en overnachtingen. Veel foto’s zijn er niet vandaag, want het was allemaal niet zo spectaculair. Wel hebben wij gebruik gemaakt van de wasmachine op de camping en voor 3 euro is de boel weer schoon en inmiddels droog in de kast. Morgen nog een dag op de camping maar wij hebben nu al besloten om lekker naar het strand te gaan voor een extra rustdag. Wij weten niet wat er in de bungalow naast ons gaat gebeuren, maar mocht het tot een liefdes uitbarsting komen en wij hierdoor te weinig slaap krijgen kunnen wij dat morgen op het strand weer bijslapen.

1. Annemarie:
    21 mei 2022
    Weltrusten ........
  2. Hes:
    22 mei 2022
    Je had toch al je charmes in de strijd kunnen gooien en alles wat er niet was kunnen lenen bij al je buurtjes.
    Maar op de foto s ziet het er toch wel aardig uit. Ach ja, zo is iedere dag weer anders en dus een groot avontuur.
  3. Brigitte De Haan:
    22 mei 2022
    Ach zo maak je weer eens iets anders mee. Dat maakt de reis des te leuker en voor ons ook om te lezen.
  4. Marianne Brouwers:
    22 mei 2022
    Ziet er opzich niet verkeerd uit. Maar ik hoop dat het rustig is gebleven .