Update week 1

28 april 2022 - Eboli, Italië

Update van de eerste week van onze trip van Rhodos naar Den Haag.  Voor diegene die ons volgen op deze blog wil ik eerst onze waardering uitspreken voor de lieve en leuke reacties op de reisverhalen tot nu toe. De taken zijn als volg verdeeld: Eldert is de grote navigator en regelt de route en de overnachtingen. Ik heb daar het volste vertrouwen in en bovendien is dit is iets waar ik trouwens geen geduld voor zou kunnen opbrengen. Ik mag de verhaaltjes schrijven en ben verantwoordelijk voor de juiste aanbesteding van de centen. Wij zijn een week onderweg en jullie weten inmiddels wat ik tot nu toe als negatief heb ervaren. Met name de veelal super slechte wegen waar wij overheen worden gestuurd is een doorn in mijn oog. Van de negatieve punten die ik heb aangedragen zijn de negatieve covid testen nog het meest positief en dat is niet geheel onbelangrijk uiteraard. Over de eerste week moet ik bekennen dat de eerste dagen in Griekenland meer indruk hebben gemaakt dan de tot nu toe gereden kilometers in Italië. Dit gedeelte in Italië is niet erg bijzonder en vooral saai en eentonig. Veelal kilometers lange wegen zonder plaatsen die je kunt aandoen voor wat te drinken of te eten. De slaapplaatsen die wij hebben aangedaan zijn eigenlijk allemaal bijzonder goed geweest. Ontbijt in Italië is meestal niet meer dan koffie, water en een croissant. Dat lijkt wat karig en dat is het ook. De prijzen daarentegen, als je dan iets open kan vinden, vallen dan weer bijzonder mee. Het totaal afgelegde kilometers op de fiets tot nu toe bedraagt 310. Vrijdag 29 april rijden wij naar Pompeii en daar blijven wij een aantal dagen, voor een bezoek aan uiteraard Pompeii, een dagtocht Napels en niet onbelangrijk de wasserette voor de kleding. De plannen zijn inmiddels al een aantal keer aangepast en dat zal in de loop van de komende dagen nog  wel een paar keer veranderen. Tot nu toe gaat het allemaal voorspoedig, mede door het fraaie weer al zal dit na het weekend mogelijk wat meer wisselvallig worden. We genieten ervan en ook zeker van jullie reacties waar wij ook iedere dag naar uitkijken. Dank jullie wel. Over een week weer een nieuwe update.

1. I Schouten:
    28 april 2022
    Genieten van je verhalen, Peet. Op naar Pompeii!!
  2. Brigitte De Haan:
    28 april 2022
    Veel plezier op de rustdagen! En ik geniet van je verhalen. Groeten aan Eldert.
  3. Annemarie Kracht:
    28 april 2022
    Wanneer ga je, je verhalen in boekvorm uitbrengen?
  4. T. W. M. Van Luijk:
    28 april 2022
    Eerst Napels zien en dan sterven. Dat laatste hoeft voor mij nu nog niet. Geniet van het moois in Napels en Pompei. Als je nog tijd hebt pak dan ook een stukje Amalfikust mee want dat is echt formidabel.
  5. Kim Bakker:
    28 april 2022
    Tijd fietst voorbij! Dus vooral blijven genieten.. voor jullie het weten heb je weer een boterham uit eigen keuken.. en dan zijn die croissants uit Italië toch opeens super lekker!
  6. Mandy De Beer:
    Genieten in Pompeii 😍
  7. Ravian:
    28 april 2022
    Als ik het lees, lijkt het net alsof ik erbij ben. Geniet van het avontuur!
  8. R. Bokkers:
    28 april 2022
    Iedere avond een feestje om jullie avonturen te lezen! Geniet van jullie ‘vrije dagen’.
  9. Hes:
    28 april 2022
    Ik ga ook niet eerder slapen voor ik jullie verhaal gelezen heb. Zo leven we helemaal mee. Kan niet wachten tot de volgende belevenis. Natuurlijk ook groetjes voor Eldert.
  10. Anouk:
    29 april 2022
    Top zo'n week update! Betekent dit dat er nu maar 1x per week een blog komt? Of stappen jullie over naar de vlog (jajaja!!!)??
  11. Eefje:
    29 april 2022
    Laat de billen maar een paar dagen bekomen tijdens je verblijf in Pompeii en geniet ervan! Ik herinner mij ook nog dat het ontbijt in Italië niet zoveel voorstelt. De gelato daarentegen....... een aangenamere manier om het suiker op pijl te krijgen dan cola drinken als je het mij vraagt! Dikke 😘
  12. Marion:
    Fijne tijd als toerist
  13. Arie Koster:
    29 april 2022
    Mooie verhalen. Het betere deel van de route / wegen gaat zeker komen, vooral langs de bloemen riviera. Goede benen!
  14. Cora Boshamer:
    29 april 2022
    Fijn om je verhalen te lezen .Geniet ervan in Italië. Proost en hoop ik lekker eten 😎😎
  15. Kim:
    30 april 2022
    Heerlijk de verhalen nog te lezen voordat ik ga slapen, of in de vroege ochtend zoals vandaag!

Lieve groetjes!