Pompeii

29 april 2022 - Pompeii, Italië

Vrijdag 29 April 2022

Eboli / Pompeii

De smeekbeden zijn gehoord en vandaag zijn de goden ons goed gezind want de wind waait hard in de richting waar wij naar toe fietsen. Dat is een brenger al zullen we zelf ook nog moeten trappen maar dit ziet er gunstig uit. Het is de tot nu toe langste rit van 70 kilometer met halverwege de rit twee zware klimmen maar wij zijn er op voorbereid. Na deze rit hebben wij een paar dagen rust in Pompeii en gaan wij de toerist uithangen. Dit keer ook veel meer plaatsen waar wij door heen rijden en daarom om 8.30 even een tussenstop voor jawel de cappuccino. Het is levendig, weliswaar veel verkeer maar wij zijn geen Remi meer die alleen landswegen betreden. Veel verkeer betekent ook veel ellende ten aanzien van de wegen die steeds maar beroerder worden. Ik mag er niets meer over zeggen van Eldert want die is het gezeur over de wegen wel een beetje zat, dus schrijf ik het hier nog een keer in deze blog. Als ontbijt hebben wij Alpro vanille pudding en een flesje vruchtenyoghurt. Die combinatie maakt wel het een en ander los in de darmen en naarmate de rit vordert brengt het meer spanning op de sluitspier aan de achterzijde en is haast geboden om een toilet te vinden teneinde vroegtijdige ontlading in de koersbroek te voorkomen. Ik zal verder details besparen maar het loopt goed af en gedragen door de wind kunnen wij onze weg vervolgen al blijven de darmen gedurende de gehele rit een beetje opspelen. Op advies van Sam, de personal trainer van Eldert, hebben wij een aantal gelletjes aangeschaft voor de momenten dat het erg zwaar wordt bij bijvoorbeeld lange beklimmingen of op de momenten dat je uitputtingsverschijnselen gaat vertonen. Met het oog op de twee lange beklimmingen vandaag hebben wij een aantal gelletjes binnen handbereik meegenomen en ook ingezet vlak voor de beklimmingen. Of het heeft geholpen weet ik niet maar deze energie booster heeft invloed op de spieren en maakt dat je langer een inspanning aankunt. Ik weet niet of het bij alle spieren helpt die een inspanning moeten leveren maar bij de fietssport lijkt het te helpen. De langste klim is met gemiddeld 6 procent is een zogenaamde loper. Het betekent niet dat je dat moet gaan lopen, maar meer dat het een geleidelijke klim is die je redelijkerwijs in 1 tempo naar boven kunt rijden zonder een heel zware inspanning te moeten leveren. Het appartement in Pompeii wordt om 14.30 bereikt en ziet er weer geweldig uit. Alles op loopafstand, wasserette, winkels restaurants, de opgravingen van Pompeii en voor Eldert de kapper want er schijnt weer teveel haar door zijn hoofd heen te groeien. We gaan lekker, hoe kan het ook anders, Italiaans eten op een heerlijk zonnig terras en bespreken ondertussen de plannen voor de komende dagen. Ik kan wel vast verklappen dat jullie morgen in ieder geval een verslag krijgen van ons bezoek van de opgravingen van Pompeii met hopelijk fraaie foto’s …….. en waar het verder over zal gaan….. de tijd zal het leren.

1. Julia:
    29 april 2022
    Gaat nog lekker met jullie te lezen,
    Ben benieuwd naar de foto's morgen van jullie trip naar de opgravingen,eet lekker en fijne avond. Grutjes julia
  2. Annemarie:
    29 april 2022
    Voortaan niet meer iets eten met een kunstmatige zoetstof, daar houden de darmpjes niet van, en dat hebben jullie gemerkt haha. Petje af voor Eldert voor het uitzoeken van jullie accommodaties!
  3. Kim:
    Genieten paar daagjes!
  4. Lieve:
    30 april 2022
    Het ziet er mooi uit daar en geniet van jullie enkele dagen rust!
  5. Kim Bakker:
    30 april 2022
    Lekker vakantie vieren tussen het fietsen door! Wij zitten met kacheltje in de voortent..
  6. Sandro:
    30 april 2022
    It's a good adventure, the roads in the south are bad and the north is not much better. Enjoy the trip with good food and to replenish a good wine. Hi guys
  7. Julia:
    30 april 2022
    Weer een mooi verhaal,en ook weer mooie plaatjes.
    Hoop dat jullie genoten hebben,op naar morgen jullie nieuwe verslag.

Lekker schone kleren opgehaald fris en fruitig weer hoop dat ze niet gekrompen zijn .
    Fijne avond met een lekker wijntje,en voor straks slaap lekker
    Tot morgen Julia
  8. Brigitte De Haan:
    1 mei 2022
    Heerlijk weer! Wij aftellen om af te reizen naar Kos de 7e.
  9. Marianne Brouwers:
    1 mei 2022
    Weer een mooi verslag om te lezen. Succes en geniet van je vrije dagen.