Traben Trarbach

12 juni 2022 - Alf, Duitsland

Zondag, 12 Juni 2022

Bernkastel Kues / Alf

Een slaapkamer van 22 meter lang en 4 meter breed en ja dan duurt het even voordat je elkaar tegenkomt. Het ontbijt is subliem met zelfs plakjes gerookte zalm en dat zie je niet zo vaak. Volgepropt rollen wij het hotel uit en vandaag naar Alf, maar eerst op 20 kilometer Traben Trarbach. Het weer is geweldig met voor het eerst na lange tijd een strak blauwe lucht. Echt heet wordt het niet en is het met 24 graden wel gedaan. Ideaal om te fietsen zou ik zeggen en dan doen we ook. Traben Trarbach en daar liggen nog wel wat speciale  herinneringen van meer dan 50 jaar geleden. Daar op de camping Rissberg met Pa en Ma Kracht en hun meiden Mary Lou en Annemarie met dezelfde achternaam. Onvergetelijke dagen en nachtelijke escapades, waarover ik uit respect voor de dametjes verder niet zal uitweiden. Een bakkie koffie doen dat is helaas op dit moment niet mogelijk omdat het bargedeelte is afgehuurd voor een kerkdienst. De kerk heeft hier dus blijkbaar nog wel invloed en dus geen koffie voor ons ongelovigen. Wij weg en door naar het centrum waar wij wel met open armen worden ontvangen, zolang je maar betaalt natuurlijk. Eldert vergrijpt zich aan een Apfelstrudel, vol met appelgebak twee bolletjes vanille ijs en veel slagroom. Ik sla een beurt over want ik loop nog over van het ontbijt en bovendien ben ik niet zo van het zoete spul. De reis gaat daarna verder langs de Moezel en het is weer een heel bijzondere rit. Veel gezellige dorpjes en heel veel campings waar mensen strak naast elkaar in het gareel staan met hun gemotoriseerde huis op wielen, want caravans en tenten zie je allang niet meer op deze overladen wagenparken. Tafeltje buiten met twee klapstoeltjes, want meer ruimte heb je niet, koffie lurken en kijken naar de zijkant van de volgende camper die twee meter van je vandaan staat. Het is gezellig en het is okay zullen we maar denken en waar is die tijd gebleven van klooien met tentstokken, omdat je ze weer vergeten was om ze te nummeren en met je wc rolletje naar het toilet. Tegenwoordig loop je met je toilet naar de stortplaats om de afvalstoffen van het overdadig eetgedrag te dumpen. Dan onze slaapplaats, twee slaapkamer appartement, badkamer, balkon en keuken. Een beschrijving van een naar het zich laat aanzien een mooie ruimte. Bij aankomst valt het ietwat tegen met een kamervan 16 m2 met een eenpersoonsbed, tweepersoonsbed en een badkamer. De wastafel past echter niet in de badkamer en is in een hoek van de  hoek de kamer geplaatst tussen de muur en een onooglijke linnenkast. Gelukkig is er wel een balkon van 2 vierkante meter en die is groter dan de gehele badkamer. Goed, wij kunnen douchen, poepen en piesen maar dan moet daarna wel de deur openblijven omdat er geen afzuiging in dat hok aanwezig is. Het is elke keer maar weer afwachten waar je terecht komt en soms valt het mee en de rest kun je zelf wel invullen….. Het was weer een fraaie dag en morgen gaan wij weer verder met een tocht van meer dan 70 kilometer.

1. Ravian:
    12 juni 2022
    Het ene hotel is het andere niet. Wel weer een mooie rit vandaag, op naar morgen.
  2. Linda:
    13 juni 2022
    Jullie laatste dagen....best spannend zelfs voor ons !!
    Wat een prestatie .
    Nog wat mooie momenten erbij en dan naar de eindmeet !!
    Genieten jongens 🥰
  3. Marianne Brouwers:
    13 juni 2022
    Wat een verschil in hotels. Maar dat hebben wij ook onder vonden hier op Rhodos. We hebben dit jaar voor het eerst een ander hotel . Laat dat nu super de lux zijn. Geniet van jullie hotel en op naar de volgende kilometers.
  4. Annemarie Kracht:
    13 juni 2022
    Dank je voor de discretie, hahaha. Mooie foto,s!
  5. Kim Bakker:
    13 juni 2022
    Wat een mooie plekken zeg! Jaloers!