Asperges…..

11 juni 2022 - Bernkastel-Kues, Duitsland

Zaterdag, 11 Juni 2022

Trier / Bernkastel

Eerlijk is eerlijk, het hotel was shit maar het ontbijt was super en overcompleet. Om 8.40 uur op pad richting Bernkastel. De zon doet z’n best om de wolken te verdrijven en dat lukt redelijk. Het is een lange rit van 74 kilometer en de route is voornamelijk langs de Moezel. Dit is een van de mooiste routes die ik deze vakantie heb gereden. Heerlijke fietspaden, pittoreske dorpjes direct aan het water en uiteraard fraaie wijnvelden. De zon doet ook mee met 24 graden en dan wordt een heerlijke dag met een smeeralarm voor de tere oude huid. Ook vele wijnproeverijen voor de fietsende toeristen maar daar waag ik me maar niet aan met al dat water om me heen en zoveel kilometers te gaan. Bernkastel is een bijzonder toeristisch plaatsje en in het oude centrum willen wij graag even rondlopen, wat eten en uiteraard wat drinken, maar eerst naar het hotel. Inchecken en kamer 002 zou voor ons zijn, maar die is nog niet schoon, dan kamer 015, ehh jammer maar ook niet schoon en dan krijgen wij kamer 021. Schoon maar heeeeeel groot met twee units met elk een tweepersoonsbed, heerlijk badkamer weliswaar zonder afscheiding van de douche maar met een wisser om het overtollige water in de badkamer naar een putje te schuiven. Voor de rest werkt alles naar behoren en wordt ik niet veel later prettig nat op een vooraf ingestelde temperatuur van het douchewater wel te verstaan. Voor het avondeten gaan wij naar het centrum van Bernkastel en eigenlijk weten wij van te voren al wat wij willen gaan eten. Asperges en die prijken weer op de menukaart en daar hebben wij na de schnitzel van gisteren onze zinnen opgezet. Super lekkere asperges met een max van helaas 250 gram met Hollandaise saus en een paar gekookte aardappeltjes en voor Eldert wat extra ham. Een bijzonder heerlijke maaltijd en ik weet zeker dat asperges nog wel een keer op de menukaart voorbij komt. De taxi brengt ons in tien minuten thuis voor Euro 0,86 per minuut. Morgen alweer een lange fraaie dag waarschijnlijk en wederom langs de Moezel en dan ook een bezoekje aan Traben Trarbach om wat dierbare herinneringen op te halen.

1. Brigitte De Haan:
    11 juni 2022
    Heerlijk hoor asperges! Geniet van de mooie omgeving.