E-bikes

13 juni 2022 - Winningen, Duitsland

Maandag, 13 Juni 2022

Alf / Winningen

De lucht strak blauw en dat belooft wat voor deze maandag als wij na een karig ontbijt op pad gaan voor meer dan 70 kilometer richting Koblenz. Winningen is ons einddoel vandaag een paar kilometer voor Koblenz. De eerste 30 kilometers gaan snel naar Cochem en daar gaan wij op de koffie. Uiteraard voor Eldert inclusief appelgebak met slagroom en diverse ansichtkaarten voor de familie en ik houd het bij de dubbele espresso. De lucht verandert met de minuut en donkere wolken pakken samen en dan brand de zon er weer doorheen en zo krijgen wij een wisselend bewolkte dag met een wind ruimend naar verschillende richtingen. Het blijft droog en in Winningen is de zon weer volop aanwezig. Het hotel, fraai typisch Duits, met biertuin waar je ook gewoon wijn kunt drinken en wat ook geschiedt. Het menu is niet geschikt voor mij dus op zoek naar een ander restaurant en dat wordt snel gevonden. Winningen een fraai dorp met slechts een apotheek een bakker en driehonderd restaurants echter dat laatste is wat overdreven. Met de ontwikkeling van de elektrische fietsen is de drukte op de fietspaden sterk toegenomen. Opvallend veel oude ouderen die wellicht vroeger voor een georganiseerde busreis of boottocht kozen, gaat er nu een wereld voor hen open nu zij op eigen- dan wel elektrische kracht zelf dat reisje kunnen ondernemen. Voorzichtigheid is dan ook geboden bij deze in opmars zijnde oudere E-bike basterds die razend snel om zich heen grijpt. Morgen naar Koblenz met ook de samensmelting van Moezel en Rijn en een aantal dingen van huishoudelijke aard zoals wasserette en een aantal boodschapjes waarvan de voorraad niet voldoende is voor de laatste dagen. De billendoekjes moet in de bestelling, parfum vrij, want het lijkt mij niet noodzakelijk om voor het doel waar deze voor gebruikt worden parfum gerelateerde doekjes aan te schaffen. Niemand zal verder merken of deze al dan niet geparfumeerd zijn, dus parfum neutraal. Goed, morgen Koblenz dus en dan komen wij na de Saar, de Moezel nu bij de Rijn. Het eind komt in zicht en donderdag gaan wij de grens over en kunnen wij eindelijk weer Hollands praten…..