Terug naar school

25 mei 2022 - Gorla Minore, Italië

Woensdag, 25 Mei 2022

Milaan / Gorla Minore

Ondanks slechte voorspellingen van het weer met regen is het weliswaar zwaar bewolkt maar droog. Donkere wolken verdwijnen en maken plaats voor vriendelijke witte wolken met af en toe een heerlijk zonnetje dat door de wolken weet heen te prikken. Vannacht beter geslapen op het rode bedbankje maar na zo’n vermoeiende dag val ik zelfs in slaap op een spijkerbed. Dus samen in het twee persoons bed is niet aan de orde omdat Eldert nogal wat geluid kan produceren in zijn slaap dus als het even kan slapen wij apart. Het groen in het flatgebouw is echt en het blijkt een hotel te zijn en dit dus als antwoord op de vraag van Ravian. Zwitserland komt dichterbij of liever gezegd wij komen dichterbij en morgen komen wij in de buurt van Lago Maggiore.  Het appartement is gevestigd in een prachtig oud klooster en doet nu dienst als private Internationale school. Het gebouw is 453 jaar oud en is in eigendom van de katholieke kerk. Een werkelijk schitterende locatie en het appartement is zeer ruim opgezet met twee eenpersoons bedden en een fantastische badkamer met ligbad. Dus een beetje verwennerij na het debacle van het rode bedbankje. Milaan is alweer ver achter ons en ik probeer het snel te vergeten want mijn stad is het in ieder geval niet. Het duurde ook 2,5 uur om uit de stad weg te komen met verschrikkelijk veel verkeerslichten en een aantal verkeerslichten dat op een hand te tellen is dat groen kleurt op het moment dat wij daar aan komen rijden. De plasperikelen in de nacht op de locaties is ook soms een probleem. Je wilt elkaar niet wakker maken door het licht aan te doen en dan is het heel langzaam in het donker manoeuvreren en op de tast trachten de badkamer te vinden. De meeste ongelukken hierbij gebeuren met name aan de tenen waarbij doorgaans het onderstel van het bed de grote boosdoener is want op de tast kom je het bed meestal niet tegen tenzij het een stapelbed is. Het geluid dat daarop doorgaans wordt uitgekraamd is dan meestal niet voor herhaling vatbaar en bovendien heeft de lading die zich heeft opgehoogd in de blaas spontaan een weg naar buiten weten te vinden nog voordat het toilet is bereikt. Het zijn zo van die klein onhebbelijkheden die kunnen gebeuren en daarom is wellicht goed om vooraf, bij voldoende licht de weg naar het toilet te bestuderen om dit te kunnen voorkomen. Straks een happie eten in het restaurantje hier vlakbij en daar hebben wij eerder vanmiddag al kennis genomen van het menu. Voor Eldert waarschijnlijk Lasagne met zalm en voor mij Tagliatelle bolognese, dus weer lekker aan de pasta met een zware dag morgen voor de boeg.

1. Kim Bakker:
    25 mei 2022
    Lekker in bad! Doet een mens goed! Geniet..!
  2. Kim:
    Bijna Italië afstrepen op de lijst! 🤩
  3. Ravian:
    25 mei 2022
    Jullie zijn al een aardig eind op weg. Je kan wel merken dat de ouderdom soms toeslaat in het vinden van de wc 😆. Mooi optrekje wel dat klooster.
  4. Mandy De Beer:
    26 mei 2022
    Prachtig!! 😍
  5. Marianne Brouwers:
    26 mei 2022
    Heel mooi klooster. Een ligbad nemen is ook goed voor de spieren. Dus geniet ervan. Slaap lekker en veel succes morgen.
  6. Brigitte De Haan:
    30 mei 2022
    Wat een mooi plekje!
  7. Dick van der Zwan:
    30 mei 2022
    Ik kan mij nog herrineren dat je op een echt spijkerbed hebt gelegen. Heb daar nog een foto van dacht ik.