Het rode bedbankje

24 mei 2022 - Milaan, Italië

Dinsdag, 24 Mei 2022

Milaan

Vandaag sight seeing met de hoponhopoffbus dus eigenlijk geen haast om op te staan. Haast zeker niet maar wel een wens van mij om uit dat bed te gaan. Het rode bedbankje is de afgelopen nacht aan mij toebedeeld en ook nog de komende nacht terwijl Eldert de bovenverdieping in beslag heeft genomen met het twee persoons bed. Het bedbankje scharniert met een veer en op zich is daar niets mis mee. Het frame is van ijzer en eenmaal uitgeklapt is slechts de rechter kant gelijk aan de vloer terwijl de linkerkant twee centimeter boven de grond hangt. Bij het verlaten dan wel instappen van het bed geeft dat een irritant geluid op de plavuizen vloer. Eenmaal in bed rol je vanzelf naar het midden van de matras en als je een poging waagt om te draaien dan wel het bed te verlaten voor een sanitaire stop dan kraken alle elementen van het bed hetgeen gepaard gaat met een geluid dat je eigenlijk niet wil horen. De veer die de boel op spanning houdt doet mij denken aan de oude filmpjes waarin de bedden nog uit de kast komen en bij de minst geringste beweging weer terug klapt in de muur al dan niet met de gebruikers van het bed. Dit is ook iets waar ik bang voor bent en hier klap je niet in de muur maar wordt je als een rollade opgerold in je bedbankje dat in zijn geheel weer terugkeert in het gezellige tweepersoons zitbankje. Ik heb ook het idee dat ik niet alleen lig op dit matras, omdat er hier en daar toch jeuk plekken ontstaan dat duidt op ongewenste vrienden, die blijkbaar huishouden in de matras dat bovendien wordt afgedekt met een hoeslaken dat zeker niet na iedere bewoner wordt gewassen en vol zit met brandgaten van ongewenst rookgedrag. Nu vind ik het niet erg om het bed te delen alleen ik heb daar natuurlijk wel een voorkeur met wie ik dat zou willen doen. Het matras en onderstel is zo slap  dat als je in bed ligt en je maakt het bed strak op dan merk je niet eens dat er iemand in ligt. Ik neem het voor lief en hoop dat ik de komende dagen meer geluk krijg met de slaapplaatsen, maar een ding is zeker echt lekker wakker worden is het zeker niet als je tenminste al in slaap kunt vallen. Vandaag hoponnenhopoffen door Milaan en dat was op zich heel relaxed. Ik denk dat wij alle hoogtepunten van de stad wel gezien hebben en eerlijk gezegd die zijn op 1 hand tellen. Het is een stad waar ik zeker niet meer zal terugkeren ondanks dat wij een heel geslaagde dag hebben gehad. Dat was mede door het fraaie weer en natuurlijk ook wat je er zelf van maakt. De foto’s laten een paar hoogtepunten zien en deze hadden wij wellicht in twee uur allemaal kunnen bezoeken. Tegen zessen wordt de lucht bijna zwart en begint het hard te waaien. Tijd om een happie te eten en ik heb mijn zinnen gezet op spaghetti want morgen moeten wij weer door op de fiets. Een restaurantje vlak bij ons appartement lijkt ons wel iets en met het oog op de verwachte zware buien is dat geen slechte keus. Echter spaghetti staat niet op het menu en uiteraard was ik zeer teleurgesteld. De eigenaar tevens chefkok zei als je spaghetti wilt dan krijg je spaghetti en hij heeft voor ons speciaal een hele pan homemade spaghetti gemaakt en smaakt geweldig. Het is super met een heerlijk Italiaans biertje, zeg maar BIER en een fles local rode wijn die meer dan lekker is. Dit is een geweldige avond dat eigenlijk alleen hier in ItaIië kan dus wordt deze eettent ons eindstation voor vandaag en uiteraard Milaan. Het restant wijn krijg ik mee en voor Eldert nog een extra biertje van het huis. Een heerlijke dag en een geweldig slot van deze avond. Milaan is over en uit en morgen door richting Zwitserland.

1. T. W. M. Van Luijk:
    24 mei 2022
    Een geruststellende gedachte voor jou Peter dat Eldert in de buurt is als het bed in elkaar klapt. Dan hoef je 112 niet te bellen want hij staat zo naast je.
  2. Julia:
    24 mei 2022
    Mooi verhaal,ik had maar bij Eldert gekropen
    in het twee persoons bed. Hahahaha,op naar zwitserland
  3. Annemarie:
    24 mei 2022
    Persoonlijk vind ik dat Eldert vannacht op het bedbankje moet slapen.......
  4. Marianne Brouwers:
    25 mei 2022
    Ik hoop dat het bed het nog 1 nachtje uithoud. En dat er geen ongenode vrienden mee verder reizen. Succes en op naar Zwitserland.
  5. Ravian:
    25 mei 2022
    Dat bed echt zwaar vervelend gelukkig nog 1 nacht. Maar ff tussendoor is die flat met bomen en struiken erop echt? Het lijkt van niet namelijk.
  6. Hes:
    25 mei 2022
    Jeetje Peet, kruip toch gewoon lekker bij Eldert, dat moet toch kunnen voor een keer. Jullie hebben wel voor hetere vuren gestaan. Want die ongenode gasten kunnen je dag goed verpesten met veel jeuk. Maar gelukkig was het een gezellige avond en dat maakt een hoop goed, toch?
  7. Lieve:
    25 mei 2022
    Safe trip naar Zwitserland!
  8. Sandro:
    26 mei 2022
    gustatevi gli ultimi spaghetti! ciao ragazzi buon proseguimento.