Neusvleugellam….

26 mei 2022 - Cittiglio, Italië

Donderdag, 26 Mei 2022

Gorla Minore / Cittiglio

Heerlijk geslapen en voor de schoolbel wakker. In de schoolkantine zitten wij om 7.45 uur al aan de koffie met de pudding croissant. Schooljeugd druppelt ook binnen en langzaam maar zeker loopt het schoolplein vol waar iedereen zicht blijkbaar moet gaan verzamelen. Eldert heeft een klein ongelukje vanmorgen met het scheren. Hij wil tegendraads zijn bovenlip te ontdoen van opvallend veel haar uitgroei. Dat kan leiden tot stagnatie dan wel vastloper van het scheermesje in het overtollige haar of een doorschieter naar boven. Dit laatste gebeurt dan ook en met een nieuw scheermesje is het niet ondenkbaar dat er dan ongewenst iets anders onder het mesje komt en in dit geval de linker neusvleugel dat uiteindelijk flink gehavend uit de strijd komt. In de neusvleugel zit veel bloed vanwege vele kleine bloedvaatjes en ja als je dat dan openhaalt, dat zoekt het bloed toch de weg van de minste weerstand en in dit geval via de bovenlip naar beneden. Hilariteit alom dus maar het is allemaal weer goed gekomen en om 8.30 uur kunnen wij weer op pad. Een strakblauwe lucht is het weerbeeld voor vandaag dat stemt ons uiterst tevreden tijdens deze rit van ruim 50 kilometer. Het is een prachtige rit met in het tweede deel een heel stuk door een natuur gebied langs het fraaie Lago di Varese. Het fietspad slingert zich door de bossen en geeft verkoeling want de temperatuur loopt snel op naar 27 graden. Slechts op klein aantal plaatsen komen wij bij het meer terecht en dat levert dan weer mooie vergezichten op. Om 13.10 uur zijn wij bij het hotel en kamer 21 is voor ons met twee heerlijke bedden, complete badkamer met wederom een losse toiletbril en uitzicht op een kerkhof, maar daar zullen wij niet zo veel last van krijgen We kunnen in het hotel nog net even een heerlijk bordje groentesoep lepelen voordat de keuken weer gaat sluiten. Wij zijn slechts een klein aantal kilometer verwijderd van het Lago Maggiore en gaan daar even op onderzoek uit want morgen steken wij het Lago Maggiore over per boot wel te verstaan. Een gezellig plaatsje Laveno met uiteraard een prachtig uitzicht over meer. Wij vergasten ons op een heerlijk coupe ijs met vruchten en slagroom en als kleine kinderen genieten wij zichtbaar van het lekkernij. Het is wederom een fantastische dag. De keuken van het hotel gaat om 19.00 uur weer open en daar gaan wij vanavond een vorkje prikken.

1. Kim Bakker:
    26 mei 2022
    Wat een prachtige plek!
  2. Ravian:
    26 mei 2022
    Ziet er prachtig uit daar, geniet van de laatste dagen in Italië.
  3. Ilonka:
    27 mei 2022
    Zo mooi daar, geniet ervan en succes!
  4. Eefje:
    27 mei 2022
    Mooie foto's! Geniet nog van de laatste Italiaanse gelato!
  5. Brigitte De Haan:
    30 mei 2022