Pylos

22 juni 2021 - Pylos, Griekenland

Dinsdag 22 juni 2021

Lekker geslapen en voor een vrije dag redelijk vroeg op. Vandaag op zoek naar een fraaie baai op 5 km van het huis. Tijdens het fietsen gutst het luie zweet al uit de poriën en dat zegt iets over de warmte van vandaag. Heet en een heel hoog vochtgehalte zorgt ervoor dat je kleding zo nat voelt alsof je net door de wasstraat bent gereden. De baai is fraai maar er omheen is het redelijk in verval geraakt en ziet het er zelfs smerig uit. Het strand loopt aardig vol met dagjesmensen en dat is voor ons het moment om weer te vertrekken. Gezien en door, dus op naar de koffie. Voor de middag besluiten wij de fietsen niet aan te raken en nemen wij een taxi naar Pylos dat 12 km verderop ligt. Volgens de beschrijving een pittoresk kustplaatsje met een ruïne van een kasteel dat doorgaans opengesteld is voor publiek. De situatie doet ons sterk terugdenken aan die dinsdag in Patras een week geleden als ook hier vandaag de deur op slot blijft. Eenmaal een kasteel gezien, heb je ze allemaal gezien, maar wij hebben er nog niets gezien, maar dan weet je ook niet wat je hebt gemist. Om de teleurstelling te verwerken pakken we ff een terrasje met uitzicht op zee voor een heerlijk drankje. De middag verder rustig doorgebracht in Pylos en voor de avondmaaltijd blijven ook maar hier, want na gisteren ben ik niet zo zeker van een normale maaltijd in het gehucht waar verblijven. We vinden een rustig plekkie aan de rand van de haven en besluiten daar de maaltijd te nuttigen alvorens de taxichauffeur weer wordt gebeld om ons op te pikken. De blaas moet geleegd na al dat vocht en het toilet is ingesteld met een bewegingsmelder voor het licht en dan is de pot ook snel gevonden. Op het moment dat ik goed en wel de boel op gang heb, gaat het licht uit en moet je weer in beweging komen om het licht weer te activeren. Ondertussen sta ik mijn schoenen vol te pissen, omdat de hand voet coördinatie in het donker niet helemaal meer optimaal is. Als het licht weer aangaat kan ik de schade opnemen en dat laat zich raden. Vloer nat en de pot nog droog en op weg terug naar mijn tafel laat ik voetafdrukken na die halverwege het restaurant pas vervagen, omdat de zolen ondertussen zijn drooggelopen. We rekenen 21 euro af voor een heerlijk maaltijd en 1 euro voor de schoonmaker. Mogen weer een fietsdag in een temperatuur, dat gaat oplopen tot 34 graden en ik vraag me af of dit wel zo gezond is......