Paaszaterdag in Griekenland

23 april 2022 - Selianítika, Griekenland

Zaterdag 23 April 2022

Aigeira / Seliantika

Lekker wakker worden zonder de inbreng van zo’n vreselijk scheepstoeter. De zon piept langs het kamergordijn en prikt in mijn ogen, het wordt een heerlijke zonnige dag. Het oog is gevallen op een plaatsje op enige afstand van onze lokatie voor de lunch waar wij vorig jaar met een toeristen treintje zijn uitgekomen. Het oog is gevallen, weer zo’n vreemde uitdrukking en als dat nog een keer gebeurt ben je hartstikke blind, maar met 1 oog kan je nog koning worden in het land der blinden. We hebben een appartement zonder ontbijt dus gisteren nog wat inkopen gedaan voor ons ontbijt, bestaande uit Alpro vanille pudding en twee sapjes met caroteen en dat is dan weer goed voor de ogen maar komt in dit verhaal te laat. We dwalen af en dat doe je liever niet op de fiets want dat betekent automatisch meer kilometers. Eenmaal op weg eerst een cappuccino, want zonder een goed bakkie koffie op een heerlijk zonnig terras kan je niet vertrekken. Een fraaie welgevormde jonge dame neemt de bestelling op en zonder maar een slok koffie te hebben gehad kan de dag al niet meer stuk. Ouwe snoepers dus maar het oog wil ook wat en van het fietsen kunnen we de komende twee maanden nog volop genieten. Dan op weg over een prachtig glooiend parcours met toch een aantal stevige hellingen, die de spiervezels even op spanning zetten. Komoot navigatie leidt wederom de weg en zet ons met alle goede bedoelingen op stukken onverharde wegen en zelfs twee keer op een doodlopende weg. Uiteindelijk arriveren wij in Diakopto voor de lunch dat slechts bestaat uit cappuccino, tosti ham kaas en een drankje geperst fruit. De laatste 24 kilometers zijn zwaar door de toegenomen harde wind die blaast uit de richting waar wij naar toe gaan. Om 15.30 uur zitten wij super relaxed op een 20 centimeter dik kussen op een heerlijk terras aan zee met een prettig biertje en een heerlijk wijntje. Een bijzonder fraaie dame tevens uitbater van deze tent nodigt ons uit voor ontbijt op zondag omdat alle restaurants op deze zondag gesloten zijn vanwege Pasen dat hier groots wordt gevierd. Onze hoteleigenaar heeft dit met haar voor ons geregeld en daar gaan wij heel graag gebruik van maken. Hoe dat ons vergaat hoor je uiteraard morgen op deze blog. Het geluk lacht ons toe met dit soort gebeurtenissen en wij laten het ons welgevallen, want zeg nou zelf, ontbijt voor twee aan de boulevard op een lokatie waar je alleen maar van kunt dromen met de bediening door een prachtige Griekse, goed figuur, mooie lach, donkere ogen zwart haar en…… hmm ja de rest daar kan ik alleen maar naar gissen. Happie eten en daarna naar de kamer voor de napraat op ons balkon met een biertje en een wijntje en kaas uit het vuistje over wederom geslaagde dag dat ik dan weer met jullie mag delen. Morgen onze laatste dag in Griekenland en dan de oversteek naar Italie.

1. Annemarie Kracht:
    23 april 2022
    Laat je niet afleiden door het vrouwlijk schoon, want jullie moeten nog een stukkie......
  2. Linda:
    24 april 2022
    Haha.....de hartslag gaat niet alleen in de bergen naar omhoog .Dat beloofd als de Italiaans mooie (natuur) in zicht komt 🤣🤣🤣.
  3. Julia:
    24 april 2022
    Zo te lezen komen jullie aan niets te kort,
    Mooie natuur en mooi vrouwelijk schoon,hou het maar lekker bij je biertje en wijntje,zo in Italië komen jullie ogen te kort, tot de volgende keer
  4. Ravian:
    24 april 2022
    Haha geweldig, verwachte stiekem wel een glimp op te vangen van die Griekse godin. Heel veel plezier en geniet ervan!
  5. Frans Tichem:
    24 april 2022
    Wel scherp blijven heren? haha
  6. Brigitte De Haan:
    Op naar Italië!
  7. Marianne Brouwers:
    25 april 2022
    Op naar het mooie Italie.