Een gezellige ontmoeting

24 april 2022 - Patras, Griekenland

Zondag 24 April 2022

Het ontbijt na een heerlijke nachtrust, valt  toch tegen als de fraaie Griekse zich heeft laten vervangen door haar vader. Aardige man hoor en het ontbijt was prima in orde maar toch …. Het ontbijt wordt buiten geserveerd op een zonovergoten terras aan de Golf van Korinthe. Vandaag de laatste rit in Griekenland en om 9.30 uur gaan we op weg naar Patras, waar wij later op de dag aan boord gaan voor de nachtelijke overtocht naar Bari in Italie. Vandaag is het Paaszondag en een slechte dag voor lammetjes, die massaal aan het spit gaan en gaar gedraaid worden boven een kampvuurtje. In elk dorpje dat wij passeren is het traditionele Paasfeest niet alleen zichtbaar maar ook ruikbaar en hoorbaar. Harde muziek stinkende bbq’s en zelfs dansende families om de tijd te doden totdat het lam eindelijk gaar is en zich daarna volledig kunnen storten op het verbrande kadaver dat volledig wordt kaal gevreten. Een vreselijke traditie en dan geef ik toch de voorkeur aan het traditionele eiergedoe in Nederland. Een prachtige route langs de Golf van Korinthe met pittorekske dorpjes en fraaie vergezichten. Patras wordt redelijk snel bereikt en niet veel later zakken we weg  in het rode pluche onder het zitvlak op de boulevard voor Spaghetti bolognese en een cola. De laatste stop in Griekenland  en na de lunch gaan wij op zoek naar ons bootje dat ons naar Bari zal vervoeren. De boot is snel gevonden en in het douanegebouw maak ik kennis met Gidget, een jonge student uit Australie die alleen een fietstrip maakt door Europa. We raken in gesprek over onze fiets plannen en later ontmoeten wij ook Chloe op de fiets die op weg is naar Frankrijk en al vanaf oktober 2021 op fiets door Europa reist. De meiden zoeken elkaar op en later op de boot gaan we samen iets drinken en hebben wij een heel gezellige avond samen op deze lange overtocht van bijna 16 uur.  Dit is ook de reden dat mijn blog iets later is geschreven en bovendien is Internet op de boot erg zwak. Opnieuw een heerlijke fietsdag en een prettige ontmoeting met Gidget en Chloe. Morgen gaat ieder zijn of haar eigen weg en houden wij contact over onze routes en mogelijk kunnen wij elkaar ergens onderweg nog ontmoeten. Morgen start onze tour in Italie met een rit van 50 km naar een hoogte van 580 meter. Hoe het ons verder zal vergaan lees je ongetwijfelt in deze blog.

1. Mandy De Beer:
    Zielig voor de lammetjes 🐑😥
  2. Bob Maaskant:
    24 april 2022
    Gaaf broertje geniet van deze reis op de fiets naar Nederland.
  3. Hes:
    24 april 2022
    Fietsen jullie niet meer van die hele grote afstanden? Of lijkt dat maar zo. Genieten is erg belangrijk, dus fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat.
  4. Kim:
    Yesss uit Griekenland! Lekker in Italië! Geniet en doe voorzichtig! 🍀
  5. Dick van der Zwan:
    Leuk om te lezen.
  6. Ilonka:
    25 april 2022
    Vind het ook zo zielig die lammetjes aan het spit!!
  7. Brigitte De Haan:
    Dat klinkt gezellig!