Nog 1 dag …… Zwitserland

27 mei 2022 - Vogogna, Italië

Vrijdag, 27 Mei 2022

Cittiglio / Vogogna

Vanmorgen vroeg op de fiets en om 9.00 uur de boot over het Lago Maggiore. Eerst de rekening vereffend van gisteren voor de lunch, het diner en de drankjes en dat alles voor 54 euro. Twintig minuten duurt slecht de overtocht over het fraaie Lago Maggiore maar het is de moeite waard en je hoeft niet te trappen.  De rit verloopt eigenlijk heel voorspoedig en wij gaan maar even koffie drinken anders komen wij wel heel vroeg aan in het Motel Monte Rosa in Vogogna. Om 12.00 uur komen wij aan bij het motel en omdat wij zo vroeg zijn is de wasserette een optie en uiteraard een bezoek aan het pittoreske Vogogna. De wasserette is op 100 meter van het motel en is tot 22.00 geopend.  Het is wel een zelfservice dus eigenlijk helemaal geen service. Zelf doen maar eerst douchen, het dorp bekijken en dan maar de was. De zon schijnt uitbundig en de temperatuur loopt op naar 29 graden en later neemt de wind toe tot matig en wordt het een stuk aangenamer. Het plaatsje Vogogna  is wel bijzonder en is opgenomen als werelderfgoed  van Unesco. Heerlijk even doorheen gewandeld en dan de wasserette waarna alles weer schoon in de kast kan. Echter wij hebben geen kast bij ons dus dat wordt zorgvuldig en schoon in de tas gepropt. De kreukels slaan wij er morgen wel weer uit. Zwitserland lijkt niet ver meer en de reuk van Emmentaler kaas prikkelt het neusorgaan. Echter dit kan ook de geur zijn van onze voeten die in deze warmte niet voldoende kunnen ventileren in de strak geveterde schoenen en tot uiting komt als deze van de schoenen worden verlost. Hoe dan ook morgen wordt Brig bereikt en daar blijven wij twee dagen en komen wij naar 40 jaar terug in Brigerbad waar zulke mooie herinneringen liggen.

UPDATE

Het is de zesde week inmiddels en alles verloopt volgens plan. Voor 1 juni Zwitserland bereiken gaat ons hopelijk morgen lukken. Het was weer een heel mooie week met zeker een aantal bijzondere herinneringen. Prachtige momenten, mooie plaatsen en dat weer. Het weer zit ons zeker erg mee en dat maakt deze trip al heel bijzonder. Ik heb mijn nieuwe drankje gevonden en zal Trinity Inn er alvast op attent maken voldoende in te slaan voor de komende zomer vakantie. Mario….. prosecco dus :) . Zwitserland het volgende land en gelet op de kosten zullen wij hier niet al te lang verblijven en binnen een week alweer doorreizen naar de Elzas in Frankrijk, dan Straatsburg, Trier en dan via de Rijn richting Nederland. Daar gaan nog wel een aantal weken overheen maar dat is de planning. Volgers dank voor jullie reacties en heel fijn dat dat jullie ons volgen. Totaal gereden fiets kilometers 1045 tot nu toe. Blijf ons volgen want jullie zijn onze motivatie en inspiratie.

1. Annemarie Kracht:
    27 mei 2022
    Van samen op de brommer naar Rabbit hill ,naar samen dit avontuur!!!
  2. Sandro:
    27 mei 2022
    how the landscapes change in a short time. good continuation!
  3. Lieve:
    28 mei 2022
    TOP!
  4. Marianne Brouwers:
    29 mei 2022
    Leuk verhaal weer en mooie foto's.