Lui, zon, zee en strand

20 mei 2022 - Marina di Massa, Italië

Vrijdag, 20 Mei 2022

Marina di Massa

Morgen naar de camping voor twee dagen. We zouden eigenlijk naar Milaan gaan voor twee nachten maar in het weekend zijn de overnachtingen twee, soms drie keer zo duur dan door de weeks. Vandaar dat wij voor dit weekend een campinghut hebben gehuurd in hetzelfde dorp. Vanmorgen zijn wij even gaan kijken en we kunnen concluderen dat wij kunnen slapen, koken, douchen en er is een wasmachine met droger. Goed dat weten wij dus en dan kunnen wij met een gerust hart naar het strand voor een lekker daggie luieren op heerlijk nieuwe strandbedjes met dak en parasol op steenworp afstand van het hotel. Het is nog vrij rustig op het strand dus keuze genoeg en wij krijgen een plekje toegewezen met vrij uitzicht op zee. Het zeewater is heerlijk op temperatuur en je kunt ongeveer 80 meter de zee inlopen voordat je onder water staat. Dit laatste is afhankelijk van je lengte natuurlijk. Een lekker windje waait uit zee en zo heb je eigenlijk niet in de gaten dat de kleur van de blanke huid langzaam maar zeker overgaat in de keur roze tot diep rood aan het einde van de zonnekuur. Niet ver bij ons vandaan ligt een behoorlijk volgroeide vrouw in bikini van naar ik vermoed onze leeftijd. Plotseling gaat het topje uit en rolt er van alles naar buiten tot op de hoogte van haar heupen, tenminste dat schat ik zo in want ik kan niet zien waar de heupen echt beginnen. Haar echtgenoot, die ondanks de strakblauwe lucht de bui al ziet hangen, gaat met vervroegd siësta omdat hij het blijkbaar niet kan aanzien. Het klinkt misschien vrouw onvriendelijk en dat is het ook, maar tegelijk is het ook man onvriendelijk omdat wij er tegenaan moeten kijken. Ik weet ook als geen ander dat ons adonis figuur zo’n beetje aan het eind van de vorige eeuw zijn hoogte punt heeft gehad en daar mag iedereen dan ook iets van zeggen of denken. Ondanks alles is het toch een heerlijke dag en genieten wij van de stilte omdat er hier geen herriedingen rondlopen op het strand die de rust behoorlijk kunnen verstoren. Een stukje verderop ligt een mooie jonge vrouw die gewoon haar kleding aan houdt en daar heb ik dan meer respect voor dan het schaamteloze opgeblazen zandgebak die naast ons ligt en waarvan het lichaam naadloos over gaat in het zand van het strand. Om 16.00 uur houden wij het voor gezien en keren terug naar het hotel voor de opfrisbeurt. De huid heeft wel extra kleur gekregen en dat zie je niet alleen maar dat voel je ook als je een ietwat te warme douche neemt. Smeren dus om de brand uit het lijf te krijgen en een heerlijk fris drankje om de innerlijke mens koelt te houden en dan zien wij morgen wel weer wat de zon werkelijk heeft aangericht. Het was een heerlijk stranddag.

Update week 4

Vier weken lang zijn wij nu onderweg en eigenlijk verloopt de reis zonder problemen. Zoals jullie in de blog kunnen lezen hebben wij tot nu toe mazzel met het weer en kunnen wij de plaatsen aandoen die wij ook graag willen zien. Soms fietsen wij 6 dagen dan nemen wij weer wat extra tijd om mooie plaatsen te bezoeken. Ook moeten wij af en toe gebruik maken van het openbaar vervoer omdat de hoge bergen niet te fietsen zijn voor ons. Budget technisch doen wij het ook nog redelijk goed al denken wij dat Zwitserland toch wel iets duurder gaat worden qua overnachtingen en de maaltijden. Eldert is super druk met de routes en de overnachtingen en ik probeer zo goed als het kan de dagen te beschrijven in deze blog en te voorzien van foto’s. Het totaal afgelegde aantal fiets kilometers is nu 901. Komende dagen gaat de reis verder naar het noorden van ItaIië via Milaan en Lago Maggiorre en dan door naar Zwitserland. Hoe dit verder gaat verlopen lezen jullie weer in deze blog. Super dank voor jullie reacties daar zijn wij erg blij mee.