Op naar Kreta

7 juli 2021 - Gythion, Griekenland

Woensdag, 7 juli 2021

Vandaag verlaten wij de Peloponnesos na ruim vijf weken. Op naar Kreta met zoals gebruikelijk vertraging en dat halen wij waarschijnlijk niet meer in. Verwachte aankomst in Kissamos volgens schema 23.00 maar wellicht wordt dat donderdag morgen vlak na middernacht. Uiteraard hebben wij het rustig aan gedaan vandaag. Wij hebben alles inmiddels gezien in de omgeving wat interessant was, dus laat ontbeten, en daarna aan de echte koffie op ons favoriete terras met uitzicht. Na nog een extra vers sapje houden wij het verder voor gezien en gaan naar de koelte van onze kamer. Er volgt een klein emotioneel afscheid van de fraaie bediening die de afgelopen dagen verantwoordelijk was voor de prettige omgeving. De kaart van Peloponnesos gaat conform de voorgestelde vouwwijze, welke Eldert perfect beheerst, terug in de fietstas en maakt plaats voor de kaart van Kreta welke onlangs is aangeschaft. De af te leggen routes welke ons de komende dagen te wachten staan op Kreta zijn zeker niet eenvoudig met hellingen van o.a. 14 procent. Na een aantal fietsloze dagen hebben wij weer zin om de trappers te beroeren. De tassen zijn gepakt en als wij de ferry in beeld krijgen vanuit onze kamer spoeden wij ons naar de haven met de kortste rit tot nu toe van ongeveer 400 meter. De ferry kiest het ruime sop en daarmee laten wij de Peloponnesos achter ons en gaan wij door naar een nieuw avontuur op Kreta....