Hightech hotel

30 mei 2022 - Belp, Zwitserland

Maandag, 30 Mei 2022

Brigerbad / Belp

Een laatste prima ontbijt in Brigerbad en voldoende koffie zodat wij er weer even tegen kunnen. Was de koffie gemiddeld bijna 9 euro met de cola weten ze ook wel raad namelijk 9.60 euro voor twee cola en dat is op z’n zachts gezegd Hollands onvriendelijk. Goed wij zijn op weg naar Brig voor een treinreisje van 1 uur 10 minuten van Brig naar Spiez over dat oude historische oude spoorlijntje met vele prachtige vergezichten. Echt genieten van dat mooie dat Zwitserland biedt met uitzondering van de prijzen natuurlijk. Temperatuur in Spiez is slecht 14 graden dus een windjack is welkom maar die gaat bij mij na een uurtje weer uit als de temperatuur weer een paar graadjes is gestegen en het zonnetje meer ruimte krijgt tussen de wolken. Rond 14.00 zijn wij bij ons hotel. Niemand aanwezig maar dat is niet nodig want alles gebeurt met codes, hightech computers, dus geen fraaie hotelreceptionistes die je overbodige vragen hoeft te beantwoorden zoals onder andere de wifi code, sleutel overhandigen, meelopen naar je kamer weliswaar tot aan de deur en je vervolgens geheel volgens het protocol jou een prettig verblijf wenst. Niets van dit alles en het start met een code op de mobiel. Is die goed dan ben je binnen. Dan de registratie, want wie ben je en wat kom je doen allemaal op een screen zo groot als een TV scherm. Als de computer je gelooft en waarom zou dat niet zo zijn, dan krijg je een pasje via dezelfde machine, zoals een ticket uit een treinkaartjes machine en gaan er veel deuren voor je open die je met dat kaartje moet bedienen. Eenmaal in de kamer ook een beetje high tech met windowscreens die open, dicht, omhoog dan wel omlaag kunnen met een en hetzelfde knopje. Als je de ramen wil openen dan is dat volledig op handbediening evenals het bedienen van de overgordijnen. Keukentje met magnetron, koelkast, keramische kooplaat, waterkoker en jawel een afwasmachine met afwasblokjes op voorraad aanwezig. De airco kan ook geregeld worden echter dat wordt zo technisch dat wij daar niet uitkomen. De badkamer met toilet en een wc bril die vastzit, wastafel, föhn, en inloopdouche waar je dan zelf in moet lopen. Onder het gebouw een garage die weer met een andere code bediend dient te worden die je tevens bij je reservering op je mobiel hebt ontvangen. Een nadeel is dat als er een technisch mankement ontstaat dan kom je het gebouw niet meer uit of als je op dat moment buiten staat er niet meer in. Goed dat is nu niet aan de orde en er staan ook twee bedden om in te slapen dan wel andere vrije tijd gerelateerde activiteiten te onderhouden. Er zijn ook restaurants in het dorp en voor de prijs van twee normale gerechten met een drankje kun je in Griekenland 5 dagen uitgebreid met de hele familie uit eten. De keuken biedt dan uitkomst en de supermarkt is dan snel gevonden en voor de prijs van een maaltijd voor 1 persoon hebben wij boodschappen kunnen halen inclusief drank en sta ik niet veel later in mijn high tech keukentje te kokkerellen. De vaatwasser draait, nou ja staat gewoon stil en doet wat deze behoort te doen en dat is de vaat. Morgen toch wel een stevige fietsdag dus op tijd naar bed en morgen gezond weer op voor dit fietssetje.

1. Brigitte De Haan:
    Weer eens wat anders!
  2. Kim Bakker:
    30 mei 2022
    Je bent vergeten op te schrijven welke kleur de overgordijnen hebben!!! Verder heb ik het plaatje wel compleet, denk ik ;-)
  3. T. W. M. Van Luijk:
    30 mei 2022
    Mooi verhaal met al die high tech. En die prijzen in Zwitserland liegen er niet om. Mijn advies: snel doorfietsen.
  4. Dick van der Zwan:
    30 mei 2022
    Ja Zwitserland is mooi maar duur. Geniet er van en dat doen jullie zeker.