Fietsen op de kamer

6 mei 2022 - Castel Sant'Elia, Italië

Vrijdag, 6 Mei 2022

Rome / Castel San’t Elia

Vandaag geen fiets in de metro maar op de weg en wij er bovenop voor een lastige rit over 60 kilometer. De lucht is grijs bewolkt maar de temperatuur is zeer aangenaam. Eerst Rome uit zien te komen en eigenlijk gaat dat redelijk vlot. Eenmaal buiten Rome leidt Komoot Navigatie ons naar goede rustige asfaltweg en met een licht briesje in de rug hoor je mij niet klagen. Dan plotseling een slagboom die horizontaal de weg verspert met daarbij een man laag in rang,  (zijn woorden) die mag vertellen dat wij er niet door mogen, dit hadden wij al begrepen gelet op de slagboom die de weg verspert. Praten help niet en de brave borst verwijst ons naar een andere slagboombewaker 2 meter verderop die mogelijk iets hoger in rang is en wellicht meer bevoegdheden heeft met betrekking tot de slagboom. Praten als Brugman helpt niet want de man is onvermurwbaar en bovendien verstaat hij geen Nederlands en who the fuck is Brugman. Terug dus en via de anderen kant weer verder en op zich gaat dat redelijk goed al word je af en toe uit je sokken gereden door die idiote Italianen. De wegen zijn nat en wij rijden droog en dat betekent dat wij achter de regen aan rijden dus niet te hard fietsen om de buien voor ons te houden. Bovendien geeft dit weer extra zuurstof en dat heeft een positieve uitwerking op de klimmetjes die wij tegenkomen. Toch ook weer diepe ellende als Komoot ons een praktisch onbegaanbaar pad op stuurt over een lengte van bijna 5 kilometer. Zeer steile afdalingen, onverharde wegen, kiezel paden en alles wat je niet wilt als fietser en weer wegen met veel gaten en asfalt plakwerk en dat een aanval doet op de fysieke gesteldheid en waar met name de rug de klappen op moet vangen.  In de verte rommelt het en onweer is niet ver weg en de eerste druppels zijn een feit. Ten aanzien van de wegen gaan wij dit anders doen want je wilt wel blijven genieten van het fietsen en dat doet het nu zeker niet. Het appartement vrij nieuw en mogelijk de eerste bewoners, want er ontbreekt nog wel het een en ander. Wi-Fi dat niet werkt, een keuken met kookplaat, zonder borden, kopjes en bestek maar wel een koffiemachine met twee cups voor jawel twee koffie. Het huis is schoon en de douche voldoet naar behoren. De fietsen stallen wij vannacht op de kamer omdat er verder geen berging beschikbaar is. Omdat in het dorp nauwelijks iets te eten is vinden wij op15 minuten loopafstand een heerlijk restaurant met een prima kaart. Een gezellige niet al te jonge engels sprekende tafeldame die ons op weg helpt met het menu. Pizza maar weer eens voor de verandering maar die zijn zo groot dat je bijna een tafel per pizza nodig om deze te plaatsen. Wijn van het huis en draft biertjes completeren de heerlijke maaltijd. Een enerverende dag en morgen waarschijnlijk een regendag op weg naar Toscana.

1. Julia:
    6 mei 2022
    Zo te lezen een baal dag op naar morgenochtend een iets fijne fietsdag.
    Lekker bewijs onder de wol dan maar,tot morgen.
    Julia
  2. Julia:
    6 mei 2022
    Ik bedoel betijds heren onder de wol,sorry type foutje kan gebeuren op mijn leeftijd
  3. Marianne Brouwers:
    6 mei 2022
    Hoplijk zijn jullie niet te nat geregend. Stuur maar een beetje naar Nederland want hier valt er te weinig regen. Slaap lekker en succes morgen
  4. Hes:
    7 mei 2022
    Ja mannen, soms zit het mee en soms zit het tegen. Hopelijk vandaag een betere rit met lekker weer. Maar je had wel weer iets om over te schrijven,haha. Maar het blijft een geweldig avontuur toch?
  5. Ravian:
    7 mei 2022
    Ongelooflijk die wegen, rare toestand met die slagbomen. Maar die pizza's zijn echt krankzinnig groot haha. Succes vandaag!
  6. Sandro:
    7 mei 2022
    Hi guys on the road again!