Waar Moezel en RIjn samen komen

14 juni 2022 - Koblenz, Duitsland

Dinsdag, 14 Juni 2022

Winningen / Koblenz

Vandaag rustdag en dat doen wij in Koblenz op 11 kilometer van ons hotel in Winningen. Even een kort ritje langs de Moezel die wij dan voorgoed achter ons laten en de Rijn begroeten. De plaats waar de Moezel de Rijn instroomt heet Ecke, in het Nederlands is dat Hoek, Corner in het Engels en in het Frans, eh ja waarschijnlijk heel anders. Op die plek ook een 14 meter hoge sokkel met daarop het standbeeld van Kaiser Wilhelm de 1e. Naast hem op dezelfde sokkel staat een vrouw waarvan niemand weet wie ze is als of het helemaal niet belangrijk is. Internet leert ons dat het een Genius is en het schijnt dat iedere man een Genius heeft. Uit betrouwbare bron weet ik nu dat het een beschermvrouwe is en dat zij veel invloed heeft op de genotzin van een man. Aan het standbeeld van Wilhelm is duidelijk af te lezen dat hij nauwelijks aan zijn trekken is gekomen want hij staat er maar een beetje verlept en onbevredigend bij. Die invloed Genius op zijn genotzin heeft weinig teweeg gebracht of is veel te laat langsgekomen. Ben benieuwd wanneer mijn Genius bij mij in actie gaat komen want de genotzin is zeker aanwezig en wacht op versterking. Rustdag vandaag en dat geldt met name voor het fietsen, want er moet gewassen worden en daarvoor gaan wij naar de wasserette. De enige 14 kilo machine is vrij en alles, inclusief de waspoeder, gaat er in en op 40 graden wast onze mechanische hulp de boel in 51 minuten brandschoon en deels wastrommel voorbereid droog. Met de schone droge was onder de snelbinder gaan wij verder en scoren een Subway broodje met tonijn, met wat dun gesneden augurkjes en extra voor Eldert ijsbergsla en schijfjes tomaat. Een sausje complementeert het belegsel en met veel moeite  kan de bereider het opgesneden broodje nog hapklaar dicht krijgen. Een colaatje spoelt de boel weer weg en zijn wij weer even voedselproof voor de komende twee uur. Wij zijn nog niet klaar met de boodschappen en de laatste dingetjes halen wij bij Lidl op  57 meter van het hotel. De natte, ongeparfumeerde billendoekjes voor het eenzijdige drukwerk en de schone bibs. Het voordeel van het gebruik van de natte doekjes is dat het achterwerk na gedane arbeid lekker fris en schoon gereinigd kan worden en daarna nauwelijks sporen achterlaat in de koersbroek. Ook voor een hoofdbeurt bezoekt Eldert de kapper omdat er weer te veel haar door het hoofd groeit. Het haar wordt tot een hoogte van 6 millimeter gekortwiekt en in 8 minuten is de klus geklaard inclusief het inkorten van de wenkbrauwen en dat voor de prijs van 15 Euro en dat is inclusief 2 Euro fooi. Het hoofd staat weer verzorgd op de romp. Na de drukke bezigheden tijd voor een echt drankje en op advies van de uitbaatster voor mij een speciaal drankje dat later persoonlijk wordt toegelicht. Witte droge mousserende wijn met verse aardbeien en laat dat nu een heerlijke combinatie zijn. Eldert houdt het op een Bitburg biertje en voor in totaal 6.40 Euro is de rekening geklaard. Morgen gaan wij door naar Duisburg en dan komt Nederland binnen fietsbereik.

1. Brigitte De Haan:
    14 juni 2022
    De thuishaven komt in zicht!
  2. Ravian:
    14 juni 2022
    Geniet nog van de laatste fietstochten komende dagen.
  3. Kim Bakker:
    15 juni 2022
    Ik kan uit de blogs opmaken dat we, in augustus, niet aan de rosé maar aan de procecco gaan Peter? Ik kijk er naar uit!
  4. Pjotr:
    15 juni 2022
    Hi Eldert,
    Zag je foto vandaag van het feuerwehr-bedienfeld. Ja op die plek was het veilig toeven voor jullie, haha. Siemens we kunnen niet zonder ze! Nog even doorzetten, maar met jouw “ ausdauer” moet dat wel lukken😎
  5. Marianne Brouwers:
    16 juni 2022