Broodje bal met mayonaise

17 juni 2022 - Berkel-Enschot, Nederland

Vrijdag, 17 Juni 2022

Meijel / Berkel Enschot

Beetje jaloers ben ik wel op mijn fietsmaatje als je zo makkelijk in slaap valt en dat je dan geen idee hebt hoeveel slaapgeluiden je produceert. Het gekke is dat het de laatste dagen steeds heftiger wordt. Goed toch nog een uurtje of vijf geslapen en de douche schudt me echt wakker en een heerlijk Hollands ontbijt met broodje hagelslag, rozijnenbrood met jonge kaas, yoghurt met vruchtensmaak, slechte koffie maar met een warm half hard gekookt eitje en een ongezoet sinaasappel sappie. Meer dan 60 kilometer en het belooft een aangename dag te worden en dan vooral in de ochtend als de meeste warmte nog niet aanwezig is. Schitterende route door de Peel met wederom fraaie fietspaden en opvallend stille dorpen. Geen mens op straat maar in Asten op het marktplein iets meer beweging van mensen die een ontbijtje doen bij de Hema. Wij doen daar een echte koffie en dat al na 13 kilometer. We hebben alle tijd en met wat wind voordeel gaat de reis eigenlijk zonder echte zware inspanning. Even voorbij Eindhoven een snackkar langs de weg en daar wij wel even naar het menu kijken. Broodje bal met mayo lijkt ons wel wat en dan is de bestelling snel een feit.  Jammer dat deze bal geserveerd wordt tussen een fout rond broodje met een doorsnee van 15 centimeter. Een kwak mayo onder de bal zodat die lekker blijf plakken. Voor dat je eindelijk bij die bal bent moet je eerst 5 centimeter brood rondom weg eten en bereik je als eerste de mayonaise die dan gelijk tussen je vingers je handen inloopt. De bal op zich was niet verkeerd maar van een beetje harde structuur. Niet zo’n jus bal waar je dan op hoopt maar die gaan wij later nog wel scoren. Ik heb de rand van het overhangende brood tot aan de bal verwijderd om toch ook maar iets van de bal te proeven. Geen succes deze operatie bal en met de cola spoel je alles weer lekker weg. Voor 14.00 uur komen wij aan in Berkel Enschot. Met al onze charme melden wij ons bij de receptie maar een sacherijnig type achter de desk heeft daar geen oog voor en zegt alleen jullie zijn te vroeg. Als of wij geen klok kunnen kijken. Wij gaan een drankje doen want wij hoeven niet verder vandaag dan de plek waar wij al zijn. Een op zich prima hotel en een bar met terras en heerlijk gezellig  personeel. Het kan dus wel en ik denk dat het mens achter de receptie wellicht haar dag niet had, haar kat overreden of gewoon haar periode. Het drankje doet het goed en een tweede is dan snel besteld en gekregen. Het eten vandaag is wel heel bijzonder. Fine Dining en eet je voor een vast bedrag gedurende twee uur en kun je via een tablet iedere 6 minuten een gerecht bestellen. In twee uur is dat 20 gerechten. Zolang de twee uur niet om zijn kun je blijven bestellen. Het zijn ook geen lullige gerechten, zo had ik: meloen met ham, cappachio van ossenhaas, varkenshaas met champions in roomsaus, biefstuk in portsaus, zalm, kleine loempia’s, gebakken aardappeltjes en twee keer dessert, met aardbeien ijs en slagroom. Eldert wijkt hier en daar af met uiensoep, en hollandse garnalen en een kaas plankje. Morgen wacht zware rit, tevens de langste van 84 kilometer en hitte. Einddoel morgen omgeving Vlaardingen en dan zondag nog ruim 20 kilometer naar Den Haag………

UPDATE

Het weer zat de laatste week eindelijk mee en de routes langs de Saar en de Moezel waren echt heel fraai en dan is het echt genieten. De hotels waren niet altijd geweldig maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Nog twee dagen te gaan en dan is het met de reispret gedaan en kunnen wij alleen nog terug zien op een fantastisch avontuur. Jullie hebben mee kunnen genieten van ons avontuur en lieve en leuke reacties gestuurd. Het totaal aantal gefietste kilometers staat nu op 2087 maar wij hebben nog een stukkie te gaan.

1. T. W. M. Van Luijk:
    17 juni 2022
    Tja ik vraag me af waar jullie dat voedsel allemaal laten. Morgen op tijd weer op de fiets want het wordt bloed heet.
  2. Brigitte De Haan:
    17 juni 2022
    Morgen warme dag! Op naar de laatste kilometers.
  3. Julia:
    17 juni 2022
    Op naar de laatste kilometers ,ben trots op jullie.
    Morgen betijds op het fietsje gaat goed warm worden en veel drinken suk6.

Groetjes Julia
  4. Marianne Brouwers:
    17 juni 2022
    Morgen op tijd vertrekken hoor wordt erg warm. En in Nederland is het dan gelijk benauwd weer. Succes met de laatste km.
  5. Ilonka:
    18 juni 2022
    Succes met het laatste stuk van jullie reis en wat voor een reis is dat geweest zeg!!
  6. Elles:
    18 juni 2022
    Veel succes met de laatste kilometers 🚴🏼‍♂️🍀🚴🏼‍♂️
  7. Mandy De Beer:
    Bijna thuis!! Ook wel weer leuk! 🤩❤️
  8. Ad Maes:
    18 juni 2022
    Hé sukkelaars, en jullie laten niet weten dat jullie in een hotel bivakkeren in Berkel-Enschot zo'n kleine 10 km bij mij vandaan🙉 Ik had verdorie met mijn maatje wel effe een lekkere Leffe willen heffen.
    Nouw dat wordt dan over drie weken op Rhodos 🍺😉
    Nog veilige laatste kilometers voor beiden🚴‍♂️🚴‍♀️
  9. Bob Maaskant:
    18 juni 2022
    Dat Eldert zwaar geluid produceerd komt waarschijnlijk dat hij stal ruikt. Wederom weer een mooi verhaal nog twee dagen voor de boeg. Ik zal jullie mooie verhalen missen.