Auf Wiedersehen Deutschland, Hallo Nederland

16 juni 2022 - Meijel, Nederland

Donderdag, 16 Juni 2022

Duisburg / Meijel

Weer een korte nacht want Eldert had nog een bosperceeltje gevonden dat met de grond gelijk moest worden gemaakt. Wat een geluid kan die man maken in zijn slaap en hoe moeilijk is het dan voor mij om in slaap te vallen. Twee nachten geleden was het ook werk in uitvoering in de zagerij en heb ik slechts 3 uur kunnen slapen en nu gelukkig een uurtje langer. Een super ontbijt vanmorgen in Duisburg doet het goed en dat is nodig want vandaag de lange rit van 74 kilometer naar Meijel in Noord Brabant. Vooraf had ik niet eerder van die plaats gehoord en ik denk dat ik het ook snel weer vergeet. In Duisburg steken wij voor de laatste keer de Rijn over en gaan wij op zoek naar de volgende grote rivier de Maas, maar daarvoor moeten wij nog wel zo’n 50 km fietsen. Een kilometer voor de grens wordt aangegeven dat de grens tussen Duitsland en Nederland aanstaande is en dat lijkt dan een mooi plekkie voor een We-Fie. Echter het Landsbord van Nederland komen wij niet tegen en weten wij ook niet waar nu precies de grens loopt. Voor een bord met “Welkom in Limburg” maken wij dan toch maar die foto en dat is om 11.56 en gaan er vanuit dat wij nu in Limburg zijn en dat is ook In Nederland. Het centrum van Venlo is dan snel gevonden en daar moet dan maar de eerste snack worden genuttigd. Een broodje bitterbal en cola en voor 21 Euro weten wij alles. Welkom in Nederland. Na Venlo komen wij in een prachtig gebied, het land van Maas en Peel en daar fietsen wij tussen de fraaie groene landbouw velden en onbekende dorpen zoals Koningslust. Wat zich daar heeft afgespeeld laten wij verder in het midden want de koning is onschendbaar. Wij kunnen nog asperges eten tot 25 juni dus die kans laten wij niet ongemoeid. Morgen wil ik aan de snack van Hollandse makelij want wij zijn weer in Nederland. Het hotel met bar en restaurant en uiteraard maken wij hier misbruik van. Het dorp Meijel stelt natuurlijk niet zo veel voor maar er is wel een ijs salon en met dit warme weer is dat altijd een goede keus. Eldert een hoorntje en ik laat dezelfde hoeveelheid ijs in een bakje scheppen en uiteraard mag de slagroom niet ontbreken. Zo’n ijshoorntje is met dit warme weer niet zo handig en het ijs zoekt dan altijd de weg van de minste weerstand en dat is dit keer de net schone broek van Eldert. Tijdens het eten hebben wij gezelschap van een Haagse tafeldame en dat schept een band. Beetje kletsen over alles en eigenlijk nog veel meer en natuurlijk de drankjes om de mond weer te spoelen. Heel gezellig allemaal maar dan wel een te late blog. Weinig foto’s vandaag en wat ik heb zal ik er bij plaatsen. Morgen verder en waarschijnlijk wordt dit de warmste dag van de gehele reis met de verwachting van tropische warmte in het zuiden des lands en laten wij daar morgen gaan fietsen……

1. Julia:
    16 juni 2022
    Heerlijk gevoel heren om op Holl.bodem te zijn.Nog even en jullie zijn in Den Haag top
  2. Brigitte De Haan:
    16 juni 2022
    Een snurkende slaappartner daar weet ik alles van. Bijna op plaats van bestemming! Welkom in Nederland.
  3. T. W. M. Van Luijk:
    16 juni 2022
    Nou welkom in Holland mannen. En nuhet laatste stuk met zeer warm weer. Dus vroeg op.
  4. Dick van der Zwan:
    16 juni 2022
    Top prestatie hoor. Wanneer denken jullie in Den haag te zijn? Zondag? Kan je dan vertellen hoe de route is?
  5. Ravian:
    16 juni 2022
    Wie had dat gedacht dat de warmste dag tijdens jullie reis in Nederland zou zijn hahaha.
  6. Hes:
    17 juni 2022
    Het laatste stukje en dan is de reis volbracht. Wat een avontuur! En dan hier inderdaad het warmste stuk. Maar welkom en Holland.
  7. JC:
  10. Kim Bakker:
    Welkom ik Nederland!
  11. Ilonka:
    17 juni 2022
    Welkom in Nederland, wat een mooie reis!!