Bijna thuis….

18 juni 2022 - Vlaardingen, Nederland

Zaterdag, 18 Juni 2022

Berkel Enschot / Vlaardingen

Een warme dag in wording en bedankt voor de lieve woorden. Dat succes hebben wij zeker nodig op deze buitengewoon warme zaterdag in juni. Wij gaan vroeg op pad want een rit van 85 kilometer met dit warme weer is nooit geheel zonder gevaar. Het gevaar schuilt vaak in een onverwachts iets en zo kreeg Eldert plots een postduif op bezoek die hij op een haar na kan ontwijken. Nu heeft Eldert weinig haar op zijn hoofd dus is hier sprake van een bijna botsing want langer dan 7 millimeter haar heeft Eldert niet ….. op zijn hoofd wel te verstaan. Bij mij ook een kleinigheidje en niet groter dan een irritante vlieg. Die komt binnen vliegen en blijft in eerste instantie in mijn keel hangen. Wat ik ook probeer het lukt mij echter niet om dit ongedierte weer buiten te krijgen en dan is er maar 1 oplossing. Twee vingers in de keel en dan komt het vanzelf wel mee naar buiten. Zo bedacht en zo gelukt. Het laatste beetje voedsel van gisterenavond dat vanmorgen niet op de gebruikelijke natuurlijke wijze het lichaam heeft verlaten komt nu ook mee, en is nog redelijk herkenbaar, met dien verstande dat het al een keer gegeten is. De maag is nu weer leeg en de vlieg gevlogen en daar was het om te doen. Het is een afwisselde route met mooie dorpjes met leuke dijkwoningen, grote rivieren, bruggen, tunnels en en zelfs een voet / fietsveer over de Oude Maas bij Puttershoek. Om 12.00 uur arriveren wij op de Moerdijkbrug en dat is dan toch wel gaaf. De warmte is er wel maar echt heet wordt het niet en bovendien hebben wij het rustig aan gedaan zonder echt zware inspanningen. Het laatste hotel in de reeks scoort niet hoog. De kamer is okay, weliswaar zonder handdoeken, die ze waren vergeten en voor de keuken is in het weekend geen personeel en dat zijn toch de drukste dagen. Dus beperkte faciliteiten en toch de hoofdprijs vragen en ontbijt voor 13 euro per persoon. Belachelijk duur maar met gebrek aan personeel ben ik echt benieuwd hoe dat er morgenochtend uit ziet. Goed het eerste drankje is een feit, de fietsen gaan voor vandaag op slot en gaan wij op loopafstand naar restaurant met een aantrekkelijk menu. De rest van de drank nuttigen wij in het hotel mits er nog personeel is vanavond. Onze laatste avond en dit feestje gaan wij samen vieren. Morgen nog 22 kilometer op de fiets …….. en dan mag mijn fiets in de verkoop met als richt prijs van 350 Euro inclusief twee zijtassen, stuurtas, en andere accessoires….. wie biedt.

1. Brigitte De Haan:
    Toppers zijn jullie!
  2. Julia:
    18 juni 2022
    Geniet van de avond,het is nog lekker buiten morgen jullie laatste etappe,heb er geen woorden voor maar toppie.
  3. Ilonka:
    18 juni 2022
    Ik heb zoveel respect voor jullie, echte toppers!!
  4. Bob Maaskant:
    18 juni 2022
    Geniet van de laatste avond van jullie fietsvakantie.
  5. Marianne Brouwers:
    18 juni 2022
    Veel respect voor jullie. Geweldig gedaan. Geniet van jullie laatste avond en morgen nog even de laatste kilometers. Succes
  6. Hes:
    Welkom thuis,kanjers!!!
  7. Ravian:
    18 juni 2022
    Wat een prestatie! Heel veel plezier met het laatste stukje morgen.
  8. Jos Kaats:
    19 juni 2022
    Collega Opa, prachtig aventuur, mooi beschreven, respect!
  9. Lieve:
    19 juni 2022
    Ik wens jullie voor vandaag een goede thuiskomst en nogmaals gefeliciteerd met jullie top prestatie!
  10. Jolanda Westmeijer:
    19 juni 2022
    Wat een geweldige reis. Ik wens jullie een fantastische laatste rit van deze top presentatie. Diep respect. Heb genoten van je/jullie verhalen. Welkom thuis
  11. Frans Tichem:
    19 juni 2022
    Knappe prestatie voor deze mannen op leeftijd 😜 Zondag (Vaderdag) een afkoeldag met wat vocht van boven. Succes de laatste km’s.
  12. Sandro:
    19 juni 2022
    Hi guys congratulations good last rides!!