Au Revoir France……. Hallo Deutschland

9 juni 2022 - Dillingen/Saar, Duitsland

Donderdag, 9 Juni 2022

Sarreguemines / Dillingen a/d Saar

Ja een heerlijk uitgebreid ontbijt met veel erop en eraan en dat doet het oma ontbijt van de vorige dag heel snel vergeten. Een heerlijk hotel met slechts twee sterren, maar de sterren schijnen als nooit te voor. Wakker worden met een zwaar bewolkte lucht en dat is iets dat niet beloofd is. De temperatuur blijft achter met slechts 15 graden. We zijn niet snel weg want op de rekening staat ook nog een bedrag van de overnachting van 60 euro, maar die is al betaald op 4 Juni. De baas wordt gebeld en die is er in een paar minuten en komt lachend binnen over de dubbele betaling van de kamer. Alles blijkt in orde en eindelijk om 9.30 uur kunnen wij op weg. Fris en het parcours zou bijzonder fraai moeten zijn volgens de beschrijving echter het is alles behalve fraai. Okay een fietspad langs de Saar, maar verder geen mogelijkheden voor een bakkie koffie of de idyllische plaatsjes langs de Saar zoals in de omschrijving van deze route  staat vermeld. Op de grens van Frankrijk met Duitsland worden wij begroet door een groep ganzen die beslag hebben genomen van het fietspad. In Saarbrücken een stop om treinkaartjes te kopen voor het Ruhrgebied waar wij absoluut niet door heen willen fietsen. Het is allemaal gelukt en ook de speciale vakantie treinkaartjes actie van 9 euro voor Duitsland is gerealiseerd. Vanuit Saarbrücken naar Dillingen wordt het traject langs de Saar er zeker niet beter op met veel zware industrie en het constante geluid van de snelweg die vlak langs de route loopt. Een heerlijke stop bij een dorps cafetaria voor koffie. Daar blijken ze ook heerlijke ballen gehakt en hamburgers te verkopen uit de jus met curie, dus dan is de keus snel gemaakt. Super lekker en dat voor een totaal bedrag van 11 euro, inclusief twee koffie, brood, cola en dan lach je toch de ballen uit je broek. De lucht klaart wat op en hier en daar verschijnt de zon maar het blijft te fris met 18 graden. Rond 15.00 uur arriveren wij in het hotel en dat is een verademing. Geweldige kamer, super grote badkamer wederom zonder bidet, maar met een gesloten douchecabine, WiFi en super bedden. Het hotel heeft een bar en het eerste drankje is gratis en deze gaan niet verloren. Daarna volgen toch nog een aantal niet gratis drankjes want het smaakt en de prijs is aantrekkelijk. Eten doen wij bij de plaatselijke Chinees met een heerlijke loempia vooraf en Nasi- en Bami goreng als hoofdgerecht plus een drankje voor slechts totaal 29 euro. Het resterende reisplan is bekend en zo ook de verwachte aankomst datum in Den Haag. Mijn fiets gaat direct in de verkoop voor de vliegticket enkele reis Rhodes. De aanschaf waarde is 1.100 euro inclusief tassen en toebehoren met uitzondering van de vlaggetjes Kim, want die gaan mee naar Rhodes als aandenken aan deze super reis. Morgen gaan wij richting Trier en gaan wij verder de Moezel volgen. Het belooft prachtig weer te worden met fraaie temperaturen en kunnen wij na drie weken ook weer een keer zon bescherming gaan smeren, want dat is er wel bij ingeschoten de laatste tijd.

1. Annemarie:
    9 juni 2022
    En zat de wc bril wel vast? Ben benieuwd of jullie Traben aan doen.
  2. Ravian:
    9 juni 2022
    Dat schiet al aardig op, ben benieuwd hoelang jullie er nog over doen.
  3. Kim:
    10 juni 2022
    Zo dichtbij! 🫣 laatste loodjes mannen!