Van de Saar naar de Moezel

10 juni 2022 - Trier, Duitsland

Vrijdag , 10 Juni 2022

Dillingen a/d Saar / Trier

Het is een mooie dag als wij weer ontwaken en dan maar hopen dat het ontbijt net zo mooi is. Het is verzorgd, smaakt goed maar er zijn altijd wel dingen die je mist en dit keer was het mijn vruchten yoghurtje, maar verder prima. Een lange rit van meer dan 70 kilometer, wederom langs de Saar en deze tocht ziet er al honderd keer fraaier uit dan gisteren. De zon doet z’n best om door de sluier bewolking heen te prikken maar dat gaat maar heel moeizaam. Komoot laat ons ook weer aardig in de steek met gewoon weer lange stukken onverhard en die ergernis wordt steeds groter. Het is een prachtig gebied waar wij door heen fietsen en het wachten is op de Moezel dit samenkomt met de Saar. Komen doet het niet want je moet er zelf naar toe fietsen natuurlijk. Om 14.18 is het moment daar en wij blijven even genieten van dat bijzondere moment, want dan ligt er opeens een enorme plas water voor je en uiteraard is dat weer een fotomoment waardig. Zo’n mooie dag en dan kom je in een hotel met op papier van alles aanwezig zoals restaurant en een bar, maar dat blijkt al niet meer te bestaan. Ook geen lounge room om even bij te komen van de vermoeiende tocht dan wel even iets te drinken. Gelijk maar even per card afrekenen, maar dat lukt niet en zelfs na meerdere pogingen op verschillende manieren. Er komt wel een papiertje uit met de tekst payment failed….. alsof wij dat niet in de gaten hebben. Cash dan maar en dan moet die lieve mevrouw achter de balie op zoek naar wisselgeld dat ook al enige tijd in beslag neemt. De fietsen zouden veilig (bevestigd) in een garage kunnen en daar staan ze ook maar de garage gaat niet dicht dus wel even dubbele sloten op de fietsen en hopen dat ze er morgen nog staan. Vol verwachting klopt ons hart maar met de slechte start is nog niet gedaan. Gevraagd en bevestigd een kamer met twee aparte bedden. Jammer dan, ook dat lukt niet, Wi-Fi dat niet werkt en dan de twee bedlampjes uiteraard bij het bed, erg leuk maar doen het niet. Er is een TV aanwezig maar valt niet op omdat deze ingeklemd tussen het plafond en de linnenkast staat. Slechts 1 raam, geen airco en dat zal ook een probleem met slapen geven omdat de kamer op de bovenste verdieping direct onder het dak is gesitueerd. De badkamer krijgt wel een voldoende en als ik er dan toch iets is om over wil zeiken dan is het douchebak die spek glad wordt als het met water in aanraking komt en dat komt wel eens voor bij douchebakken. De bril zit vast en gelukkig hier geen bidet. Wij zien wel hoe wij hier morgen uit gaan ontwaken. Wij zijn in Trier aan de Moezel en morgen snel verder uit dit hok met een beoordeling waar ze niet blij van worden…….

UPDATE

Alweer een week verder en het eind komt in zicht. Het was niet zo’n beste week qua weer ondanks dat wij slechts 1 keer behoorlijk nat zijn geregend. Maar het was fris en wisselvallig en de meeste regen is eigenlijk steeds in de middag gevallen en daarmee hebben wij mazzel gehad. Het totaal aantal kilometers staat nu op 1653 dus op naar de 2000 kilometer. Verder verloopt alles naar wens en wij gaan er nu van uit dat wij op Zondag 19 Juni, op Vaderdag in Den Haag aankomen. Het tijdstip wordt vermoedelijk tussen 11.00 en 12.00 uur. Wederom dank voor de reacties……………. Nog 9 dagen te gaan…..

1. Julia:
    10 juni 2022
    Jeetje dat gaat nu erg snel,Groot onthaal in Den Haag denk ik .hoop dat jullie lekker eten.
    Nog even de beuk erin mannen en het is volbracht toppie hoor
  2. T. W. M. Van Luijk:
    10 juni 2022
    Tja wel wisselende kwalificaties van jullie onderkomen en ontbijt. Maar het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. En het schiet dus lekker op. Succes nog even.
  3. Marianne Brouwers:
    11 juni 2022
    Zo even 3 blogs acher elkaar gelezen. Het ziet er allemaal nog goed uit. En ook al bijna 2000 km gereden. Nou petje af hoor im doe het jullie niet na. Ik ben samen met mijn zus inmiddels op Rbodos. Heerlijk hotel. Na 18 jaar Blue Bay,nu een ander hotel. Nog veel fiets plezier. O ja en het zijn weer mooie foto's.
  4. Elles:
    Gelukkig kunnen we nog even mee genieten van jullie avontuur.
    Veel plezier en een voorspoedige laatste 350 kilometers 🚴🏼‍♂️☀️
  5. Lieve:
    11 juni 2022
    Met het einde in zicht wens ik jullie nog een leuke laatste fietsweek van dit traject toe! Echt een super prestatie tot nu ! Big hug!