Omdat het moet

18 augustus 2023 - Rhodos, Griekenland

Rhodos 18 augustus 2023

Ken je dat gevoel, die dagen waarop je jezelf afvraagt of je het moet doen of niet….. Vandaag is zo’n dag. Ik wil wel maar iets houdt mijn enthousiasme tegen. Maar ik moet want binnenkort naar Kreta voor een 10 daagse fiets vakantie met me maatje Eldert. Ik ga en daarmee bedoel ik fietsen want na vier weken stilstand door een uitstapje naar Azerbaijan moet er nu echt wel iets gebeuren wil ik straks de lange hellingen van Kreta kunnen bedwingen. Gisteren ook nog met mijn fraaie bilpartij de hele dag all in clusive op een strandbed gelegen op Labranda Blue Bay Hotel en dat komt de conditie ook niet ten goede. Dus ja ik moet. Ik hijs me in mijn fietskleding en alleen hierdoor treedt het vocht op alle mogelijk manieren uit het lichaam door de enorme hoge luchtvochtigheid. Eenmaal op de fiets gaat het eigenlijk wel lekker. Wat moderne dansmuziek gedownload op Spotify, niet dat ik daardoor harder ga fietsen, maar even niet de gouwe ouwe meuk uit vervlogen tijden, en ik moet zeggen die moderne interpretatie van muziek klinkt als muziek……….. juist ja in de oren. Het enthousiasme komt terug en als een luid kwakende blije moeder eend temidden van haar kroost in het water, blijft mijn enthousiasme beperkt tot het af en toe mee zingen van herkenbare muzikale woorden, want deze muziek is er nog iet zo ingeramd als de traditionele klassieke Golden Oldies van weleer. De eerste klimmetjes gaan stram en op zich is het niet zo verwonderlijk na een overmatig Rose gebruik van de afgelopen weken en aangezien de alcohol nog niet helemaal verdampt is treedt de verzuring snel in de benen. Dat moet er uit dus dan maar even stevig aanzetten zodat de afvalstoffen snel het lichaam kunnen verlaten. Het is vermoeiend maar ik ken dit gevoel en weet hoe er mee om te gaan. Met 31 graden is het weliswaar niet overdreven warm, maar omdat er nauwelijks wind staat en die hoge luchtvochtigheid voelt het bijna aan als motregen terwijl het droog is volgens het Griekse Meteorologisch Instituut. Boven op Monte Smith heb ik een prachtig uitzicht op Rhodos stad enerzijds en de fraaie kustlijn anderzijds richting Ialysos. Wat is het toch een mooie eiland, zolang ze maar niet met vuur gaan spelen, want dan kan het behoorlijk fout gaan. Het zit er bijna op en dan ben blij dat ik het toch heb gedaan want het moest. Vanaf 4 September kunnen jullie ons weer volgen op ons nieuwe avontuur met ongetwijfeld weer onverwachte verhalen en fraaie photo’s van de belangrijkste bezienswaardigheden op deze reisblog.

1. Brigitte De Haan:
    18 augustus 2023
    Dobbert op ons bootje jouw verhaal weer lezen! Heerlijke literatuur!
  2. Julia:
    18 augustus 2023
    Mooi werk Peter maar wel voorzichtig, grutjes julia
  3. José:
    Mooi…en dapper, Peter!
  4. Annemarie:
    18 augustus 2023
    31 graden; niet te warm? Pff....
  5. Elles:
    Goed bezig Peter 👍🏻
    En weer leuk geschreven 😃
  6. Bob Maaskant:
    18 augustus 2023
    Hé broertje rustig aan beginnen. Maar 31 graden dat is bij ons al warm. Rustig aan trainen en dan vanaf 4 september knallen samen met Eldert.
  7. Hes:
    18 augustus 2023
    Wat een uitdaging weer Petertje. Maar rustig aan opbouwen he? Ik kijk ook weer uit naar jullie nieuwe avontuur op Kreta.
  8. Marianne Brouwers:
    18 augustus 2023
    Weer een leuk verhaal Peter. Veel succes vanaf 4 sept Ik kijk er naar uit om je verhalen weer te lezen.