Vreemde broek

10 juli 2021 - Platanes, Griekenland

Zaterdag, 10 juli 2021

Heerlijk wakker worden als je weet dat niets hoeft en er van alles kan. Een geweldig ontbijt buffet staat ons te wachten en je kunt het zo gek niet bedenken of het is er. Er is zelfs brood maar dat is allang niet meer het hoofdbestand maar slecht een bijzaak voor de ouderwetse ochtendeters. Zaterdag wasdag maar niet voor ons dus met twee plastic zakken kleding naar de wasserette en in de middag weer droog en gevouwen ophalen. Terug naar het hotel en dan is het echt tijd om te relaxen. Smeren dus en de rug van Eldert krijgt ietwat teveel anti zonbehandeling waardoor het spul niet meer uit te smeren valt. Daar komt in ieder geval geen zon meer bij de komende uren. Speciaal voor deze gelegenheid heb ik een volgeblazen roze luchtbed op de kop getikt voor de speciale dobber momenten en deze wordt vandaag voor het eerst te water gelaten. Zie er dan nog maar eens op te komen en dat is nog wel een dingetje. Uiteindelijk krijg het luchtbed onder mijn lijf en dobber ik als een blije eend op de kabbelende golfjes van het zwembad. Met de billen van Eldert gaat het alweer een stuk beter als was hij vanmorgen toch enigszins in de war. Met name bij het aantrekken van de zwembroek is er iets mis gegaan en eigenlijk komt hij daar pas achter als wij al lang en breed bij het zwembad vertoeven. De binnenbroek zit aan de buitenkant en omdat deze qua kleur grote gelijkenis vertoont met de rest van de broek valt het eigenlijk niet zo op. Het zit er natuurlijk wel raar uit als je weet dat de binnenbroek, welke doorgaans toch een duidelijk opbergfunctie heeft, doelloos als buitenbroek fungeert. De harde wind waait de golven van de zee zo hoog op dat de eerste rij parasols en ligbedden in het water komen te staan en niet worden vrijgegeven voor verhuur. Als ik vandaag deze wilde vloedlijn op mijn luchtbedje zou trotseren dan was de kans groot geweest dat zij mij niet veel later achter het hotel hadden kunnen uitgraven. Het is fascinerend om te zien hoeveel kracht dit water heeft en de rode vlag geeft aan dat het absoluut niet veilig is om in zee te gaan. De wasserette sluit om 15.00 vandaag dus gaan wij ruim op tijd de kleding ophalen. Ook komen er weer een aantal mondkapjes te schoon te voorschijn welke her en der in de kledingstukken zijn achtergebleven. Ook mijn fietssleutel heeft een wasbeurt gekregen welke waarschijnlijk via mijn wielershirt in de was terecht is gekomen. Terug naar het hotel voor deel twee van deze relaxdag. Het is een heerlijke dag geworden en morgen gaan we opnieuw luieren bij het zwembad en dus dat wordt weer smeren, smeren en nog eens smeren.......