Voorbereiding

25 november 2020 - Rhodos, Griekenland

Het grote avontuur vergt nogal wat aan voorbereiding. Het "hoe, wat, waar, wie" kan beginnen. De start- en finishplaatsen zijn bekend, alleen dat stukje er tussenin zal dus nader moeten worden bepaald. Wat is wijsheid, hoe wordt de route, wie doe wat qua taakverdeling, simpele vragen, waarop het antwoord nog even op zich laat wachten. In januari 2020 was ik een paar dagen in Nederland en maakten wij ons nuttig met bezoekjes aan fietswinkels voor informatie over mogelijke routes en zeker niet onbelangrijk een degelijke fiets, waarop wij deze klus kunnen klaren. Korting van € 100 per fiets bij de aanschaf van twee exemplaren lijkt een mooie deal en dan is de bestelling snel rond. Het begin is gemaakt en met name de aanschaf van de fietsen wordt als een overwinning gevierd. Tijdens de bezoekjes van Eldert aan Rhodos is de reis een veel besproken onderwerp en ontpopt hij zich als waardig reisleider en bestookt hij mij met mogelijke routes aan de hand van een aanzienlijk aantal routekaarten en weet hij, zoals een goed kaartlezer betaamt, na gebruik de kaarten in het originele vouwmenu terug te plaatsen. Ik zal me, naast het fietsen, grotendeels toeleggen op het verwoorden van dit avontuur in deze blog, vergezeld van de nodige plaatjes, die onderweg worden geschoten. Met de keuze van gemiddelde routes van 60 km per dag zal de reis op z'n minst 3 maanden in beslag gaan nemen. De begroting is geraamd op € 100 per dag en met een eenvoudig rekensommetje komt dat neer op een bedrag om en nabij van 9000 eurootjes. Gelukkig zijn we al een tijdje aan het sparen voor dit schoolreisje al zullen wij op de dag van vertrek nog niet het begrote bedrag bij elkaar gespaard hebben. Uw giften derhalve zijn dan ook van harte welkom.