Vandaag geen shampoo

9 mei 2022 - Querce al Pino, Siena, Italië

Maandag, 9 Mei 2022

Orvieto / Querce al Pino

De zon piept door de luiken en het ziet er strak blauw uit en dat stemt de burger goed en zeker als je op de fiets een stukkie vooruit moet. Op de route een gedeelte van 9 tot 15 % stijging en dat is iets dat wij met deze fietsen en bagage niet aan kunnen en daarom een klein ritje van 21 minuten met de trein om dit stuk te overbruggen. Voor 12 euro 2 personen met fietsen en dat zijn geen verkeerde prijzen. De rest van de route gaat eigenlijk voor de wind maar is saai met een super klim van 2,8 kilometer van gemiddeld 6 % naar ons nachtverblijf in Querce al Pino. Onderweg even een lunch gebruikt in een chauffeurs restaurant voor een heel speciale on Italiaanse maaltijd met sperziebonen en gebakken aardappels met champignons. Even dus geen pasta en voor 18 euro inclusief drankje een heerlijk complete maaltijd. Onze slaapplaats een hotel met zwembad dat gesloten is, want misschien is het nog niet warm genoeg met 24 graden. Dan maar een drankje in de tuin met een rood wijntje voor 2 euro en een bijzonder groot biertje voor dezelfde prijs van 2 euro. Een tweede wijntje is dan niet veel later de volgende activiteit. We kijken even vooruit naar de volgende routes met woensdag de aankomst in Siena waar wij na 6 dagen fietsen drie dagen willen verblijven. In Siena moet Eldert naar de kapper, gaan wij op zoek naar een wasserette en mogelijk nog andere kleine dingetjes die gedaan moeten worden. Het hotel is bijna leeg en uiteraard gaat de interesse uit naar de badkamer. Op het eerste gezicht niet slecht al moet je even zoeken naar de douche dat voor een badkamer doorgaans ongebruikelijk is omdat dit normaal gesproken de hoofdzaak is van de natte groep. Hadden wij gisteren nog baleinen met een gezellig gedecoreerd douchegordijn, vandaag geen douchegordijn met baleinen maar een douche met 6 panelen die je uit moet trekken als een soort harmonica waardoor aan weerskanten een wand ontstaat met ieder twee panelen en de resterende twee panelen die dienst doen als deuren die je dan weer kunt gebruiken om het dit hok geheel af te sluiten waardoor een doucheruimte ontstaat van bijna 1 vierkante meter. Als je de twee laatste panelen niet gebruikt al afsluitende deuren heb je uiteraard meer ruimte maar staat in no time de gehele badkamer vol met water. De shampoo die beschikbaar wordt gesteld en bij de prijs is inbegrepen zit in tegenstelling tot bij de meeste hotels of B&B’s niet is een plastic flesje maar in een stevig geplastificeerd papieren omhulsel. Een uitsparing dient er voor om dit soort van verstevigd suikerzakje te openen waardoor de shampoo voor gebruik beschikbaar is. Echter het openen van de shampoo via de uitsparing gaat toch niet helemaal als de bedenkers voor ogen hebben gehad. Uiteindelijk lukt het toch met enige brute kracht om het zakje te openen met gevolg dat de shampoo uit het zakje spuit en onverrichte zaken via het afvoerputje de douche weer gaat verlaten. Vandaag geen shampoo dus en dan maar weer wachten op betere tijden. Vanavond een menu voor 11 euro in het hotel en ik mag hopen dat deze warme hap meer succesvol wordt dan het openen van de shampoo.

F0210F9B-E981-4F3B-BF42-873817F585FD6DC6C4EF-6217-44DB-92FC-AC22B34C682C696A5906-37CB-4FDD-B83D-F8DE0588E39013D37534-02AA-436A-B988-F5A500B4F15082446E85-DFE0-4BE4-B859-E348D75C9176

1. Julia:
    9 mei 2022
    Het badderen zit jullie niet mee,hoop dat de bedden beter zijn.
    Goede reis voor morgen,en vergeet geen flesje shampo te kopen(geintje)
  2. Peter de Beer:
    9 mei 2022
    Foto’s lukt even niet. Waarschijnlijk fout in het programma. Heb het aangekaart. Hoop dat het snel wordt opgelost.
  3. T. W. M. Van Luijk:
    9 mei 2022
    In Siena natuurlijk wel gaan paardrijden heren.
  4. Ravian:
    9 mei 2022
    Jammer van de foto's maar je schrijft het zo beeldend dat het lijkt alsof ik er zo goed als bij ben. Geniet van de reis.
  5. Marianne Brouwers:
    10 mei 2022
    Wat een pech met de douche weer. Maar wie weet morgen beter.