Hernieuwde poging

21 april 2022 - Rhodos, Griekenland

Donderdag 21 april 2022

Een hernieuwde poging van wat een prachtig avontuur moet gaan worden. Onze langgekoesterde fietstocht van Rhodos naar Den Haag gaat vandaag van start. Hoe zal het gaan, wat gaan wij beleven, in hoeverre zal ons zitvlak aangetast worden gedurende deze  60 fietsdagen en niet onbelangrijk kunnen wij dit ritje van ruim 2000 fietskilometers wel aan. Vragen waar wij veel later antwoord op krijgen. Wij hebben er zin in en vol goede moed zetten wij, klokslag 14.24 uur, geheel op eigen kracht onze tweewielers in beweging. Een verbetering ten opzichte van vorig jaar is het aanbrengen van een spiegel op de linkerzijde van het stuur. Deze dient weliswaar niet voor onze ijdelheid, want zo sterk zijn die spiegeltjes nu ook weer niet van de Jumbo. Wij moeten elkaar in de gaten houden omdat wij doorgaans achter elkaar rijden en uit ervaring weet ik dat als ik moet omkijken mijn stuur automatisch mijn hoofd volgt met alle gevolgen van dien en dan biedt zo’n spiegeltje de oplossing met een enkele oogbeweging ter verbetering van de veiligheid van mij dan wel mijn mede weggebruikers. Het inschepen verloopt uiterst soepel en wij krijgen hut 8208 toegewezen. Een tweepersoonshut die net groot genoeg is voor een volgroeide volwassene en biedt weinig bewegingsruimte. Betreding door twee personen van deze slaapplaats dient dus geheel op eigen risico en weliswaar om de beurt te geschieden. Een tweede bed kan via een trapje met drie treden worden bereikt echter de beschikbare ruimte tussen bed en plafond is dusdanig dat obesitas patiënten ten zeerste worden afgeraden hiervan gebruik te maken. De bootreis verloopt rustig behoudens een groot aantal herrie dingen die de openbare ruimten gebruikt als speelplaats en de rust ernstig verstoren van passagiers die een zogenaamd uiltje willen knappen. Als je dit drie keer leest ga je twijfelen of deze zinsnede wel klopt over dat uiltje, maar het blijkt correct Nederlands. Veel valt er niet te vertellen over deze eerste dag en dan met name de overtocht naar Piraeus. We gaan vroeg met de kippen op stok want om 5 uur gaat de toeter voor de reveille. Voorzichtigheid is geboden voor degene in het bovenbed om rustig en vooral liggend wakker te worden en behoedzaam de slaapplaats te verlaten gelet op de eerder genoemde beschikbare ruimte tussen bed en plafond. Eldert heeft gewonnen en mag in het bovenbed. Bovendien moet ik gedurende de nacht vaker de plasbuis ledigen en wellicht is dan de weg naar het toilet sneller en zeker veiliger om het bezoek vanuit het benedenbed te starten.

1. T. W. M. Van Luijk:
    21 april 2022
    Fijn dat jullie langgekoesterde wens nu begonnen is. Ik wens jullie veel voorspoed en vooral veel veilige kilometers toe. En vooral...
    geniet er van.
  2. Joan:
    21 april 2022
    Goede vaart en gezond weer op.
  3. Kim Bakker:
    21 april 2022
    Jaja.. daar gaan we dan! Succes mannen!!
  4. Brigitte De Haan:
    21 april 2022
    Heerlijk weer om je verhalen te gaan lezen. Heeeeeeeeeel veel plezier en succes!
  5. Julia:
    21 april 2022
    Zo dus jullie zijn van start gegaan,hopen dat alles goedverloopt,lekker optijd onder de wol morgen een nieuwe dag suk6 en weltrusten
    Grutjes Julia
  6. Marianne Brouwers:
    21 april 2022
    Wat leuk om jullie verhaal te lezen. Ik hoop dat jullie een goede nachtrust hebben. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Slaap lekker en gezond weer op. Groetjes Marianne
  7. Annemarie Kracht:
    21 april 2022
    Ik moest het inderdaad 3x lezen....haha. Truste!
  8. Marion:
    21 april 2022
    Ik ben benieuwd naar al jullie ervaringen😴
  9. Mar:
    21 april 2022
    Gaaf mannen en spannend. Heel veel succes en mooie ervaring onderweg.
  10. Elles:
    21 april 2022
    Leuk om de verhalen van jullie avontuur weer te mogen lezen. Veel succes en plezier 🚴🍀🚴
  11. Mandy De Beer:
    Slaap lekker!! 😘 ook Eldert boven in! 😂
  12. Kim:
    22 april 2022
    Eindelijk is het begonnen! Jullie droom die uitkomt! Met trots zal ik jullie volgen! Tot in Juli! Dex zal naar jullie uitkijken, en zijn papa en mama ook! 🥰
  13. Rick:
    22 april 2022
    Suk6 mannen .........diep respect voor jullie !!!!!!!!!!!
  14. Eefje:
    22 april 2022
    Goed begonnen is half gewonnen! Veel succes en vooral veel plezier!!! Kus
  15. Herman Wiss:
    22 april 2022
    Heren, heel veel succes met jullie fietsavontuur toegewenst.
    Hopelijk blijft het tubetje solution van Samson dicht😜.
  16. Frans Tichem:
    22 april 2022
    Twee dagen dus al weer achter de rug en nu al genoeg beleefd. Ik blijf jullie volgen.
  17. Lieve:
    24 april 2022
    Het avonturenboek komt eraan! Vind het altijd super om te lezen, echt relaxen ,hopelijk kunnen jullie dat ook nu en dan tijdens deze uitdaging! Big hug!