Een heeeeel lange dag
10 september 2025 - Nonthaburi, Thailand
9 / 10 September 2025
Wij zijn weer terug met gezellige verslagen dit keer vanuit Thailand. Vlucht om 10 pm dus wij moeten ons nog maar een paar uur zien te vermaken alvorens wij richting Schiphol gaan. De smaakpapillen worden extra blij verwend door de inname van Oer Hollandse snacks, zoals Sauzijse broodjes, Hema rookworst, en als lunch runder kroketjes op twee sneetjes wit. Voor de avondmaaltijd hebben wij spruitjes, aardappeltjes uit de airfryer en een lekker luchtig kipburgertje en rijstepap met kaneel toe. Tegen zessen pakken wij de tram en vervolgens de Intercity trein naar Schiphol. Ruimschoots op tijd dus een lekker drankje op een veel te duur Schiphol terras en dan doen we er nog een Sauzijse broodje bij, want je weet maar nooit wat voor culinaire hoogstandjes wij in het Thaise voorgeschoteld krijgen. Dat zijn veelal gebraden eenhapsgerechtjes en die kort voor de bereiding nog vrij rondliepen.
De reis bestaat uit twee vluchten als eerste 6,5 uur naar Abu Dhabi en door het late vertrek is dit een uitstekende vlucht om even lekker te kunnen slapen omdat het een nachtvlucht is. Overstappen in Abu Dhabi voor de finale vlucht naar Bangkok en daar krijgen wij 3 uur de tijd voor. De voedsel pakketten worden gedropt vanaf 23.00 uur en arriveert bij ons ongeveer 17 minuten later. Veel mensen in het vliegtuig met 9 op een rij en dan ben je zeker niet de eerste op rij 41 die van voedsel wordt voorzien. Voor het gemak 2 rode wijntjes er bij anders blijven ze heen en weer lopen. Het eten is niet bijzonder of ik ben misschien de enige die het niet lekker vind en dat wordt dan met een extra wijntje prima gecompenseerd. Het is een behoorlijk gestoorde vlucht dat gepaard gaat met veel turbulentie waardoor het sein “aan de riemen” regelmatig op licht. Die turbulentie veroorzaakt toch wel wat onhebbelijkheden. Dat gaat op een gegeven moment toch even fout als ik net een slokje rood wil nippen en het vliegtuig een neerwaardse schijnbeweging maakt als gevolg dat de wijn in mijn neus verdwijnt dat doorgaans tussen de lippen genuttigd wordt.
De aansluitende dag begint zoals de eerste dag eindigt….. donker dus want de dinsdag gaat naadloos over in de woensdag. Wat wij ook proberen, de slaap krijgen wij niet te pakken terwijl de meeste passagiers levenloos de wereld achter hun oogleden beleven. Abu Dhabi wordt bereikt om 6.17 am plaatselijke tijd. Een prachtige luchthaven en een plezier om daar even rond te lopen en een bakkie te scoren. Dat rondlopen is ook wel ff lekker na alleen maar gezeten te hebben. Om 9.15 am staat de vlucht naar Bangkok gepland, die ook precies volgens schema wordt afgewerkt. Slapen is er niet bij en dan weer zo’n lange vlucht van ruim 6 uur. Het ontbijt is erg slecht en dat sappie slikt gelukkig wel makkelijk weg. Wel weer veel turbulentie en precies als ik de blaas na overtollig vochtgebruik moet ledigen. Staand plassen op een veel te kleine wc is vragen om moeilijkheden. Net als het blaasvocht zich een weg naar buiten weet te banen ten einde zijn einddoel te bereiken word je als het ware heen en weer geslingerd en bereikt “de plas” niet de gewenste pot maar vooral de omgeving daar om heen. Heb als troost nog maar een wijntje besteld om de foutieve plasbeurt te verwerken. Een vermoeiende lange dag zonder slaap en dan is de dag nog niet klaar. Onze Thaise vriendin Noi pikt ons op van de luchthaven en nadat wij de koffers hebben gedropt zijn we gezellig een vorkje gaan prikken. Een heerlijk maaltijd en op tijd naar huis voor het verslag en de installatie van de Jetpac E-sim, hetgeen op beide toestellen tot grote ergernis nog niet is gelukt. Morgen zien wel verder. En nu eindelijk slapen…….
Foto’s
5 Reacties
-
Elles:10 september 2025Weer leuk om jullie avonturen te mogen volgen. Veel plezier in Thailand x
-
Brigitte van der Linden:10 september 2025Hé mannen, heel veel plezier. Maak er een mooie reis van.
-
Jootje:10 september 2025Veel plezier als je uitgeslapen bent!
-
Julia vanproosdij:10 september 2025Geniet van de mooie reis die jullie gaan maken
-
Annemarie:10 september 2025De gebraden eenhapsgerechten zijn daar heel bekend. Een vriendin van mij heeft een aantal jaren daar gewoond. Zij had 2 schattige honden . Met de nadruk op had. Waarschijnlijk geëindigd op de bbq......Geen grapje! En nog een tip: mss moet je eens zittend plassen proberen?
