Dat was het weer….
12 september 2024 - Ialyssos, Griekenland
Dit is alweer het laatste verhaal omdat het de laatste dag is van onze Kreta Tour. Moet een tijdje wachten op Athene dus schrijf ik het hier maar. Helaas kan ik het niet versturen dus dan maar een daggie later. Dus wat je hier leest heb ik gisteren al geschreven. Ja wat doe zoal de laatste dag van je vakantie …… eigenlijk niets anders dan op andere laatste dagen. We hoeven pas om 15.00 weg dus de dag besteding is een zwembaddag besteding en waar kun je dat beter doen dan…. juist ja in het zwembad. Lekker voor achten bij het ontbijt en daarna alvast een beetje inpakken en dan als eerste het zwembad in. Er wordt een reparatie verricht aan het zwembad en doorgaans ligt er niemand voor 9 am in het zwembad dus het moment voor mogelijke reparatie is bewust op dit tijdstip voor negenen ingepland. Het is net half negen, lekker vroeg dus en ik spring niets vermoedend iets te enthousiast het zwembad in en wordt direct terug gefloten door de grote baas. Vanwege de kleine reparatie aan de rand van het zwembad mag het water even niet in de overloop terecht komen, alleen dat hebben wij even niet mee gekregen. Met mijn soortelijk gewicht te water storten veroorzaakt weliswaar nog geen tsunami maar zorgt wel voor de nodige waterverplaatsing. De pappa baas, niet wetende dat er zo vroeg al gebruik zou worden gemaakt van het zwembad sprak mij dwingend toe niet zo enthousiast in het bad te springen en trakteerde mij en passant op een plakje homemade cake dat doorgaans bij het ontbijt wordt geserveerd. Zolang ik eet zal hij weinig watergang maken moet hij gedacht hebben. Eldert niet wetende wat net is voorgevallen zorgt onwetend niet veel later ook wat golfslag na zijn tewaterlating, waarna direct de aandacht weer op ons wordt gevestigd. Terecht want wij zijn de enige in het zwembad. Ik ben nog bezig met het wegwerken van de iets te droge cake, dus ik kon het niet zijn. Het is later allemaal goed gekomen, maar Eldert kreeg geen cake. Relaxen in en om het zwembad en ik maak van de gelegenheid gebruik om de sociale media contacten met het personeel wat te versterken. Wat praatjes gemaakt tevens een paar wefies geschoten met de mobiel voor het nageslacht. Verder een rustige dag met een beetje luieren bij het zwembad, van tijd tot tijd een drankje aan de bar en de nodige kletspraatjes gemaakt met opvallend veel witte Nederlanders zoals wij Hollanders worden genoemd. Een heerlijke warme dag en een zon die er wel zin in heeft vandaag dus smeren verplicht want verbranden kan nog altijd ondanks de inmiddels bronsgekleurde onbedekte huid. We mogen tot 2 pm gebruikmaken van de kamer en dat doen wij dan ook. Dan de boel inpakken, douchen en alles gereed maken voor vertrek. De rekening van het restaurant van 282,40 euro valt niet tegen en dat is dan alleen voor het nuttigen van de drankjes, af en toe een lunch en/of diner gedurende deze 10 dagen. Na de lunch is het dan echt tijd voor vertrek en na een hartelijk afscheid met een hoog knuffelgehalte met het personeel gaan we voor het laatste ritje naar Heraklion waar ons karretje moet worden ingeleverd. Na controle van ons vakantie voertuig volgt er nog een transfer van 6 minuten naar het vliegveld en dan moeten wij ook afscheid van elkaar nemen. Het was weer een te gekke vakantie, met mooie, leuke en ook verrassende momenten en middels de blog hebben jullie kunnen dit kunnen meebeleven. Onze volgers wil ik ook weer hartelijk bedanken voor jullie leuke, lieve, gezellige reacties. Ik ben daar altijd erg blij mee. Deze Kreta Tour is weer gedaan en tijdens de wintermaanden ga ik ook van deze reis weer een boek samenstellen met deze verhalen van de blog en uiteraard vele foto’s.
Graag tot het volgende avontuur.
Peter

Leuk om je verslag te lezen, bedankt.