Een verassende wending

8 juni 2021 - Klitoria, Griekenland

Dinsdag 8 juni 2021

Heerlijk geslapen na een dramatische dag en dan een ontbijt op maat met een boeren omelet, koffie, tosti's ham-kaas en de homemade jam van mama. Bill de hoteleigenaar die eigenlijk Vasilie heet doet alles om het ons naar de zin te maken. Hij vraagt naar ons plan voor vandaag en is erg bezorgd over een gevreesde afdaling die vlak na het hotel op onze route ligt. Steil, veel bochten en ook veel verkeer maken deze afdaling levens gevaarlijk. Hij komt met een voorstel om ons op sleeptouw te nemen en en passant iets moois te laten zien vlak na die afdaling en gelet op het afzien van de vorige dag is dit wellicht een welkome verassing. Het helpt ons op weg minus een verraderlijke afdaling en bovendien krijgen we nog een toeristisch uitstapje voorgeschoteld wat blijkbaar de moeite van het zien waard is. Gewijzigd plan dus en wij maken ons op, met zonnebrand crème wel te verstaan, voor wat komen gaat. Bill is erg trost op zijn gebied en weet met handen en voeten elke keer iets duidelijk te maken. Uit beleefdheid gaan wij met hem mee in het gesprek en als hij dan van de door ons geplande route afwijkt komt het toeristisch trekpleistertje in zicht. Een fraai stuwmeer dat hij met trots aan ons wil laten zien. Er zit een heel verhaal aan vast maar dat is voor ons echt niet te volgen en om niet te veel tijd te verliezen kunnen wij zijn waarschijnlijk indrukwekkende verhaal alleen vriendelijk knikkend bevestigen. Eerlijk is eerlijk, het is prachtig en we nemen zelfs de tijd om foto's te maken. Het voordeel van het rustige voorseizoen is dat de hoteleigenaren tijd voor je vrijmaken om dit soort dingen te doen want verder hebben ze nu toch niets te doen. We danken Bill voor zijn gastvrijheid en enthousiasme en kunnen we eindelijk weer op het zadel plaatsnemen dat wij gisteren in de laatste fase van de dag zo vervloekten. Hoe zijn de benen na die vreselijke inspanning van gisteren, zijn we voldoende hersteld of dreigt er weer een drama. Elke lichte stijging voel je wel in de benen alsof de afvalstoffen nog niet volledig zijn afgevoerd. Het toilet wordt weliswaar veel bezocht en ook als zodanig gebruikt en dat duidt erop dat de afvoer van de afvalstoffen goed op gang gekomen is. De pijn verdwijnt langzaam naarmate wij verder komen en zo lijkt de situatie behoorlijk snel hersteld na de uitputting van gisteren. Door de verrassende toeristische wending van Bill is de afstand van vandaag behoorlijk ingekort en komen wij uit op het snelste schema en bereiken wij eerder dan gepland de plaats van bestemming. Onderweg nog wel een drankje gedaan in een plaatselijk café waar de tijd een beetje heeft stil gestaan. Ook de bemensing op het terras lijken niet verder gekomen en zijn trots op hun internet waarop zij net zijn aangesloten en waarvan de router buiten in de bomen hangt. Vol enthousiasme wordt het passwoord getoond, niet wetende dat onze beschaving al jarenlang gebruik maakt van Internet. De locatie niet veel meer dan een kamertje met een terras waar met moeite vier tafeltjes kunnen staan en dat heet dan ook taverne. Twee cola, en een Creto, lees Griekse espresso of wel oersterke drapkoffie. Voor 3 euro is alles gezegd en afgerekend. Dan gaan we op zoek naar onze bestemming en die wordt redelijk gemakkelijk gevonden. Een super kamer, heerlijk badkamer, balkon met uitzicht op een fantastisch zwembad, WiFi en daily maidservice en met name die service is waar reikhalzend naar uit wordt gekeken. Het zwembad krijgt snel bezoek en wederom hebben wij het bad voor ons alleen. Beetje buik en rug bruinen en dan een heerlijk drankje uit de bar aan de rand van het zwembad. Voor het avondeten gaan wij naar het centrum op ongeveer 200 meter van het hotel. Echt duur wordt het niet en bij een totaal van 22,60 euro houdt de teller op en zitten wij nokkie. Voor de komende dagen wordt onheilspellend weer verwacht met onweer, regen en zware windstoten, dus dat wordt nog wel een dingetje maar morgen blijven wij in dit hotel. Een dag met een verrassende wending met dank aan Bill die ons een heerlijk uitstapje heeft bezorgd.

1. Kim:
    8 juni 2021
    Geweldig! Wat een avonturen!! Voorzichtig morgen met het slechte voorspelde weer!
  2. Mandy De Beer:
    Die Bill…. 🤩
  3. T. W. M. Van Luijk:
    8 juni 2021
    Leuk mensen als Bill die de tijd nemen en jullie een verrassend schouwspel heeft geboden. Nu maar duimen dat het weer het toelaat om straks verder te fietsen. Succes heren.
  4. Brigitte De Haan:
    8 juni 2021
    Wat heerlijk te lezen en wat een mooie foto’s.
  5. Ravian:
    8 juni 2021
    Jullie genieten zichtbaar. Mooie plekjes daar in Griekenland.