Patras

13 juni 2021 - Patras, Griekenland

Zondag 13 Juni 2021

Vandaag terug naar de kust en dat heeft toch wel mijn voorkeur. Bergen zijn leuk maar het vele klimmen is minder aangenaam. Ik heb geen hekel aan klimmen maar het extra gewicht van de fiets en de bagage vormt een enorme extra belasting van een slordige 35 kilo. Dat is veel en zeker als het stijgingspercentage de 5 % te boven gaat, terwijl wij normaliter ook 10 % ook aankunnen. Maar goed terug naar de kust en vanuit het dorp dat wij verlaten op 700 gaat de hoogte eerst naar bijna 1000 meter hoogte omdat de meeste bergen nu eenmaal niet recht zijn maar doorgaans recht omhoog wel te verstaan. Op zich gaat het niet slecht maar een lekkere onvervalste afdaling is altijd prettig. Patras is een grote stad en wij zullen hier 3 nachten verblijven in een appartement waar wij gelukkig ff zelf een prakkie kunnen koken en dan is mijn home made macaroni niet echt een verrassende keuze. Maar ook andere activiteiten zoals kleren wassen wat onderhoud aan de fietsen vallen daaronder en de bezienswaardigheden van de stad bekijken. Het appartement ongeveer 25 m2 is goed voorzien van alle benodigdheden zoals bedden, WiFi, badkamer en een klein keukentje. De badkamer met een veel te kort douchegordijn is iets wat ik niet begrijp van die Grieken, want na het douchen staat de badkamer volledig blank met inbegrip van de wc pot die zonder kaplaarzen niet meer droogvoets te bereiken is. Typisch Grieks, maar goed de douche is warm en de mop staat op het balkon. Voor het avondeten is ons oog gevallen op een bijzondere tent aan de hoofdweg dat er erg goed uitziet en waar wij vanmiddag een bakkie hebben gedaan. Vandaag pizza voor mij en voor Bak een Burger is een keus die eigenlijk  vanmiddag al is bepaald. Was het terras vanmiddag tijdens de koffie nog geheel leeg bij aankomst vanavond was het stampvol en konden wij nog net een tafeltje bemachtigen. De tent zit vol met jonge jeugd met naar ik schat 15 tot 20 jarigen en te sabbelen aan een rietje dat deels gedompeld is in de frisdrank en waar zij dan de hele avond op teren. Het opvallend paraderen van de jonge meiden gaat constant door met de hoop iemand van de andere sekse te kunnen imponeren voor een eerste aanzet, dan wel op een andere manier een prettige avond te beleven met meer intiemere inzet. Het is een mooi schouwspel en hoe het afloopt....... zullen we nooit weten. Welkom in Patras.

1. Brigitte De Haan:
    13 juni 2021
    Heerlijk even drie dagen op een plek. Wij maken ons op, na een weekend theater, voor de eerste wedstrijd van oranje.
  2. Kat:
    13 juni 2021
    Patras is a big and famous destination here in Greece. Enjoy!
  3. Kim:
    14 juni 2021