Olympia kan afgestreept ........

18 juni 2021 - Olympia Archaeological Museum, Griekenland

Vrijdag 18 juni 2021

Laatste dag in Olympia en om 9.18 klaar voor hetzelfde ontbijt als gisteren op slechts een aantal meters van de kamer. Met hetzelfde bedoel ik de zelfde keus als gisteren, want dat van gisteren is natuurlijk al op. Gisteren het openlucht museum van het indrukwekkende Olympia en vandaag de twee musea, dus binnen met airco, en dat allemaal op het zelfde kaartje van gisteren. We hebben gisteren 12 euro laten liggen omdat voor 65 plussers de prijs gehalveerd is, maar gelet op onze looks, zouden ze dat toch niet geloven en hebben we helaas teveel betaald. Volgende keer wel opletten voor dit soort attracties. Musea zijn doorgaans niet de attracties waar ik warm voor loop, maar voor het complete verhaal van Olympia ga ik mee in de meute. Bovendien draait er een airco en is het daar aangenamer dan het slenteren in de buitenlucht. Uiteindelijk is het interessant en valt de meute erg mee, want er zijn nog weinig toeristen. Het heeft zo een aantal voordelen qua prijzen voor kamers en de aandacht dat het bedienend personeel ons biedt. Okay, die gladde moeten wij dan maar aanhoren en voorzichtig laten merken dat wij toch meer op het vrouwelijk geslacht vallen, waarna hij de aftocht blaast. In het museum natuurlijk veel beelden van grote strijders der Olympische spelen en wat opvalt is dat die mannen naakt hebben geposeerd voor de beeldhouder en aan de sexe van de beeldhouder is te zien dat het hoofdzakelijk mannen zijn geweest gelet op de omvang van de piepie van de atleten, die blijkbaar meer interesse voor het vrouwelijk geslacht hebben gehad. Klein maar fijn zal je denken, en het scheelt materiaal, maar als het geslacht zo klein is dan moet een vrouw wel heel erg van dit soort gasten hebben gehouden en hard hebben moeten werken om een penetratie dan wel een zwangerschap te bewerkstelligen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en de hulp van een schoenlepel kan in deze een uitkomst bieden, al komt het voor deze mannen wel te laat. Verder in het dorp een treinstation dat volledig bijzonder fraai gerenoveerd is, maar waar voorlopig geen trein het station zal binnenkomen. Olympia lijkt totaal gerenoveerd en klaar voor de duizenden toeristen die dit dorp ook dit jaar zullen gaan bezoeken. Eerlijk is eerlijk, het is bijzonder de moeite waard en een plaats waar je de gehele geschiedenis van de Olympische Spelen vanaf het ontstaan met wat fantasie opnieuw kunt beleven. Voor een drankje gaan we naar ons favoriete restaurantje en maken wij een planning voor de komende weken. Aankomst op Rhodos zal zijn tussen 12 en 15 juli als alles volgens planning gaat verlopen. We zijn er klaar met die oude meuk en morgen trekken wij verder naar het zuiden en is onze slaapplaats dicht bij de zee en kijk ik uit naar komende zondag. Lekker lui niets doen op het strand voor onze ouwetjes.....

1. Ravian:
    18 juni 2021
    Vroegah dachten ze dat een kleine piepi goed was om een vrouw te bevruchten omdat het zaad dan korten onderweg was... Toen ze erachter kwamen dat dit niet zo was gingen alle remmen los.
    In ieder geval succes morgen!
  2. T. W. M. Van Luijk:
    18 juni 2021
    Dus nog drie weken samen onderweg. Dat jullie dat met elkaar volhouden is opzich al een prestatie.
  3. Ilonka:
    19 juni 2021
    Prachtig verhaal weer, geniet ervan!😘
  4. Brigitte De Haan:
    19 juni 2021
    Dagje later gelezen, maar heerlijk verhaal weer. Onder de wedstrijd Portugal-Duitsland even gelezen.