Nek massage

16 mei 2022 - Lucca, Italië

Maandag, 16 Mei 2022

Pontedera / Pisa / Lucca

De tragedie van de dooie muis is weer voorbij want vanmorgen vond ik alles weer terug. Vandaag de verjaardag van Eldert en dat vinden wij allen zo prettig ja ja en daarom zingen wij blij………. Dat laatste doen wij dus niet want met onze zangkwaliteiten voeg je niets toe aan de feestvreugde maar breek je eerder iets af. Op zoek naar heel veel kaarsjes om uit te blazen en dat is nog wel een dingetje. Gelukkig blaast de wind minder hard vandaag en merendeels in de richting die wij oprijden. Eldert weer een jaartje ouder maar dat wil niet zeggen dat hij geen oog heeft voor vrouwelijk schoon. Onderweg naar Pisa passeren wij een lichtgewicht Aziatisch getinte jonge dame. Een type waar hij wel enthousiast van kan worden. Hij kan zijn ogen er niet van afhouden en blijft zolang naar haar kijken dat ik hem opeens in zijn gezicht kijk, terwijl ik achter hem rijd. Op mijn vraag of het allemaal lukt antwoord hij, kijken mag toch en bovendien is dit voor mij een vorm van massage voor mijn nekstijfheid. Pisa is de eerste serieuze stop voor vandaag en daar komen wij voor 10.30 uur aan. Het is dus snel gegaan en bij de Torre di Pisa is het al gezellig druk. De 55,85 meter hoge toren staat zo’n 4 meter uit het lood en trekt veel toeristische bezoekers, die de meest vreemde handelingen verrichten om de toren fototechnisch te manipuleren. Wij laten de toren voor wat die is en na een fles Prosecco lijkt alles scheef en dan blijkt de toren opeens recht te staan. Na een Subway lunch gaan wij op weg richting Lucca, waar wij een klein hotelletje voor twee nachten hebben geboekt. Wederom een heerlijke route langs dorpjes waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan maar waar de moderne auto’s de huidige tijdindicatie weergeven. Wij worden meer dan vriendelijk door Anna ontvangen. Een 34 jarige moeder van drie kinderen en afkomstig uit Armenië. Wij moeten nog even wachten omdat de kamer nog niet helemaal gereed is en dan vullen wij die tijd op met een drankje dat buiten in de tuin wordt genuttigd. Anna praat honderd uit en in een paar minuten tijd heeft zij bijna haar hele levensloop verteld. Ook regelt zij de was voor ons en ook daar hebben wij verder geen omkijken naar. De kamer is groot, compleet, schoon, toch weer die losse toilet bril maar het douchen lijkt geen problemen te geven. Wij gaan een kijkje nemen in het oude centrum, waar wij ons morgen voornamelijk gaan vermaken. Dat horen jullie dan morgen weer. We happen een bak sla naar binnen voor mij met tonijn en voor Eldert zalm. De bakken zijn groot en vooral groen en dat komt met name de grote hoeveelheid sla dat duidelijk de overhand heeft ondanks dat de vis volop aanwezig is. Een bak gezond en dat is dan weer even genoeg voor een paar dagen. De vette bek lonkt weer voor de komende dagen met pizza en pasta dan wel een hamburger lunch. Wij eindigen op het terras van het hotel met een biertje en prosecco, want er is er 1 jarig hoera hoera……

1. Kim:
    Happy Bday Bak! ❣️
  2. Annemarie:
    Gefeliciteerd Eldert!
  3. Linda:
    🥳🥳🥳🥂gefeliciteerd Eldert !!
  4. Anouk:
    16 mei 2022
    What happens op the fiets stays on de fiets.
    Graag een beetje respect voor de dames in het algemeen, je lezers/lezeressen en in dit geval de jarige job Eldert. Het zou je sieren over je eigen verlangens te schrijven mocht je iets van sensatie willen toevoegen aan je blog.
  5. Eefje:
    Fijne verjaardag Eldert!
  6. Bob Maaskant:
    17 mei 2022
    Elders van harte gefeliciteerd met je verjaardag
  7. Elles:
  10. Ad Maes:
    Gefeliciteerd Eldert 🥂
  11. Linda papaeleftheriou:
    Felicitaties voor Eldert.
    En bedankt dat wij zo mogen mee genieten van jullie avonturen.
    Prachtige foto's.
  12. Pjotr:
    17 mei 2022
    Hi El, via app heb ik je al gefeliciteerd. 1954 paar weetjes, filmklassieker Monroe The Seven Year Itch, Ellis Island gaat dicht, sluiting poort tot USA en Elvis brengt eerst single uit, That’s alright (mama). Tot slot als oud veiligheidsdeskundige, nooit achterom kijken😜
  13. Hes:
    17 mei 2022
    Sorry,ik lees deze nu pas,dus te laat voor Eldert s verjaardag. Maar alsnog van harte gefeliciteerd!