Op de camping

13 mei 2022 - Siena, Italië

Vrijdag, 13 Mei 2022

Siena

Wij moeten vandaag verkassen maar we blijven nog een dag in Siena. Eerst moet Eldert naar de fietsenmaker omdat een schroefje bij zijn bagagedrager blijkbaar is losgetrild en als verloren kan worden beschouwd. De fietsenmaker is vlak bij het appartement en een oude vakkundige man neemt alle tijd voor het oplossen van het probleem wat ook daadwerkelijk na 35 minuten blijkt opgelost. Kosten 3 euro en dat zijn nog eens prijzen. Eldert rekent 10 euro af en de man sluit gelijk zijn zaak want de winst voor de dag is binnen. Dit keer hebben wij een mobile home gehuurd op een camping even buiten het centrum van Siena. Geen lange fietsdag dus wij komen vroeg aan en de mobile home is al beschikbaar. Aan de rand van de camping, met zwembad maar die is dicht tot 1 juni. Even de spullen kwijt en dan even naar de winkel echter die is net 5 minuten eerder dicht gegaan en gaat pas 5 uur later weer open. Dan maar koffie en….. ja hoor deze is open en voor de lunch moeten wij ook weer ruim een uur wachten tot het restaurant open gaat. Veel wachten dus maar de mobile home is gereed voor gebruik. Gebruik is wellicht een groot woord want wij hebben slechts de helft gehuurd en in die helft passen precies twee eenpersoonsbedden en is er een natte groep met douche en toilet. De andere helft is in spiegelbeeld ingericht maar is vooralsnog onbewoond. Buiten staan twee plastic kuipstoeltjes en een tafel van hetzelfde makelij in de kleur wit en datzelfde geldt dan ook voor de buren. Gelukkig is het prachtig weer en kunnen wij vooral buiten zitten, want binnen staan alleen twee bedden. Er is ook een werkende airco aanwezig en dat is wel zo prettig want de temperatuur in het vertrek is opgelopen tot boven de grens van aanvaardbaar. Die slingeren wij gelijk en laten wij de warmte afkoelen tot 19 graden. Al met al een prima ding om te verblijven voor slechts 1 nacht al is het wel zo dat je om de beurt naar binnen moet want veel meer ruimte is er niet. Dus als 1 van ons in de kamer is moet de ander in de badkamer wachten en zo wisselen wij elkaar af. Maar goed wij gaan ervoor en het leuke van deze camping is dat ze hier om 17.00 uur een happy hour hebben die dan weer twee uur duurt met prima frisse drankjes, niet te verwarren met frisdrankjes, want die doen niet mee met het happy hour. Frisse biertjes en witte wijntjes tegen een zeer aantrekkelijk tarief en dan maakt het allang niet meer uit wie er straks als eerste de mobile home mag betreden. Toch jammer jammer dat de frisdrank niet in de aanbieding zit maar goed je kan niet alles hebben en als je er maar genoeg neemt van de happy hour drankjes proef je het verschil toch niet meer. Daarna kunnen de avond geheel in stijl afsluiten met een heerlijke maaltijd in het restaurant.

De update.

Wij gaan de vierde week in en het gaat nog steeds volgens plan. Vandaag de laatste dag in Siena en morgen op weg naar de kust. De afgelopen week hebben wij zes dagen gefietst en en het waren zeker niet allemaal makkelijke dagen. Eldert probeert er zoveel mogelijk de onverharde wegen te vermijden en dat geeft nogal wat gepuzzel. Tot nu toe gaat het goed en dat maakt het fietsen een stuk comfortabeler. De drie dagen in Siena waren geweldig en uiteraard mede door het prachtige weer met gemiddeld 26 graden. In Siena opvallend veel fietsers en zeker niet alleen jonge mensen. Uiteraard hebben wij de laatste meters naar de finish bekeken waar Van der Poel in de Strada Bianci van 2021 Alaphilippe van zich afschudde op het steilste stuk van 16 % en de zege pakte. Dat shirt van de Strada Bianci was helaas niet beschikbaar in mijn maat, maar dat kom ik wellicht later nog wel tegen. Op weg naar Pisa en Lucca en dan vervolgens verder zoveel mogelijk langs de kust naar Genua. Tot nu toe 659 km gefietst. Wederom dank voor de reacties op onze blog en op mijn facebook waar ik elke keer weer naar uit kijk. Op naar week vier…..