Busje komt zo.....

16 juni 2021 - Olympia Archaeological Museum, Griekenland

Woensdag 16 juni 2021

Helaas onze laatste ontbijtje bij ons favoriete tentje en opnieuw is het een groot succes, mede door de lieve lach van de fraaie blonde waarvoor ik nog wel ruimte wil vrijmaken in mijn zijtas dan wel op de stang. Terug naar het appartement en inpakken voor onze volgende trip. Binnen het half uur ziet het appartement er weer top uit en klaar voor hernieuwd gebruik. Ik trek de deur dicht zonder sleutels, want die mogen daar achterblijven en dan blijkt dat mijn fietssleutel ook nog binnen ligt en die mag natuurlijk daar niet achterblijven. Het toeval wilt dat de eigenaar op dat moment langs komt om afscheid te nemen en natuurlijk beschikt hij over een sleutel van de woning. Dat probleem is weg en na een hartelijk afscheid vertrekken wij richting busstation.  Onderweg word ik nog aangevallen door een verdwaalde meeuw die ik ternauwernood kan ontwijken en dan heb ik de highlights van de dag wel te pakken. Wij arriveren daar om 11.40 en de bus komt om 12.30. Elke keer als er een bus het busstation opdraait is het antwoord, busje komt zo. Alles kan, wij mee, fietsen mee en tien minuten na het geplande vertrek zet de bus zich in gang. Onze verwachting komt deels uit dat we ergens in een niemandsland rijden en een slaapplaats nauwelijks voor handen is. Voor het vervoer per bus moeten de voorwielen tijdelijk gedemonteerd worden, van de fietsen wel te verstaan, en uiteraard weer terug geplaatst worden bij aankomst bij het nieuwe vertrekpunt. We mogen weer fietsen alleen de voorwielen moeten natuurlijk weer gemonteerd worden want dat fietst toch wat makkelijker. De montage luistert erg nauw en levert met name bij de fiets van Eldert de nodige problemen op. Na een kwartier knutselen zit alles op zijn plaats en kunnen we door voor de laatste 25 kilometers naar Olympia. Na een klein uur wordt de historische plaats bereikt echter er wacht nog een flinke klim naar het dorp en eenmaal boven is het appartement snel gevonden. Klein, schoon, Wifi, een gezellig balkon en op loopafstand van alle, nee veel geneugtes van het leven. De badkamer met een douchegordijn en een opstaande rand dat de douchebak afscheidt, zodat het water niet de kamer, cq de badkamer onder water zet bij overmatig douchegebruik. Tassen binnen en wij naar buiten voor een drankje op loopafstand van de kamer en eenmaal ter plekke in de luie stoelen willen we niet meer weg en blijven we gelijk voor een heel bijzonder diner. Wat een heerlijke plek en laten ze nu ook ontbijt verzorgen, in de ochtend uiteraard en dan is de keuze snel gemaakt. Terug in het appartement lekker nat worden onder de harde warme douchestraal van dit kleine maar prima verzorgde appartement. Morgen naar die oude meuk van het beroemde Olympia............ wie weet is het leuk.....